۱۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۱:۵۷
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85411831
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

راهپیمایی یمنی‌ها در حمایت از غزه/تاکید بر تحریم کالاهای صهیونیستی+ فیلم

تهران-ایرنا- مردم یمن برای بیست و دومین هفته متوالی در حمایت از مردم غزه در استان‌های مختلف این کشور راهپیمایی برگزار کردند.

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از المیادین، مردم یمن امروز در استان‌های صعده، ریمه و مارب راهپیمایی‌های گسترده‌ای در حمایت از مردم غزه برگزار کردند.

این راهپیمایی برای بیست ودومین هفته متوالی تحت شعار«در حمایت از غزه حملاتمان افزایش می‌یابد»، برگزار شد.

مردم یمن در این راهپیمایی شعارهایی در حمایت از مردم غزه ‌و در محکومیت رژیم جنایتکار رژیم صهیونیستی سر دادند.

یمنی‌های شرکت کننده در این راهپیمایی همچنین بیانیه ای صادر و تاکید کردند: تداوم فعالیت ‌های مردمی از حمایت از غزه در ماه مبارک رمضان را اعلام می‌کنیم.

در این بیانیه همچنین آمده است که گسترش عملیات نظامی علیه دشمن صهیونیستی در تمام جبهه‌های جهادی در یمن، لبنان و عراق را تبریک می‌گوییم.

در بخشی از این بیانیه از عملیات نظامی نیروهای مسلح یمن در هدف قرار دادن کشتی‌های صهیونیستی و تجهیزات نظامی دریایی آمریکا و انگلیس تمجید شد.

مردم یمن همچنین نسبت به استفاده دشمن صهیونیستی و آمریکایی از کمک‌های انسانی به عنوان طعمه‌ای برای قتل مردم فلسطین هشدار دادند.

در این بیانیه همچنین آمده است: با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان خواهان تحریم کالاهای آمریکایی، صهیونیستی و شرکت‌های حامی آن‌ها هستیم.

این در حالی است که «سید عبدالملک‌بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن روز پنجشنبه اعلام کرد: تجاوز آمریکا و رژیم صهیونیستی به مردم غزه برای ششمین ماه ادامه دارد و این جنایات و نسل کشی فلسطینی ها در مقابل دیدگان جامعه جهانی انجام می شود.

وی افزود: نسل کشی مردم غزه، جنایت علیه بشریت است و هیچ مکانی در غزه از حملات متجاوزانه اشغالگران در امان نیست و صهیونیست ها، با استفاده از سلاح های ممنوعه، همه چیز را هدف قرار داده اند.

رهبر جنبش انصار الله یمن افزود: سکوت جامعه جهانی درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، مایه ننگ است و آمریکا در این زمینه نقش اصلی را ایفا می کند.

سید عبدالملک الحوثی تأکید کرد: آمریکایی ها، ننگ و عار را تحمل می کنند و در زمینه جنایات علیه فلسطینی ها، متهم ردیف اول هستند.

ارتش یمن در چند ماه گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داد.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

نیروهای یمنی تاکید کرده‌اند که کشتیرانی در خلیج عدن و دریای سرخ برای سایر کشتی‌ها آزاد است و آنها از امنیت کامل برخوردار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha