۱۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85411811
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک هلدینگ کشاورزی در دزفول بهره‌برداری شد

دزفول -ایرنا- هلدینگ کشاورزی رحمت تجارت دزفول روز جمعه با حضور وزیر جهاد کشاورزی و دیگر مسوولان استانی و محلی جهاد کشاورزی بهره‌برداری و زمینه اشغال ۱۲۰ نفر فراهم شد.

به گزارش ایرنا، وزیر جهاد کشاورزی روز جمعه در آیین افتتاح هلدینگ رحمت تجارت دزفول گفت: هلدینگ رحمت تجارت توسط جوانانی مدیر و برنامه‌ریز راه‌اندازی شده که به خوبی کار را پیش می‌برند.

محمدعلی نیکبخت با اشاره به بازدیدهای انجام شده از بخش‌های مختلف این مجتمع بیان کرد: فعالیت همه بخش‌های این مجتمع عالی است و به طور قطع با مدیریت جوان بیشتر توسعه می‌یابد.

وی افزود: این هلدینگ محصولات کشاورزی را به کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه صادر می‌کند که قرار است با سفارت روسیه نیز مذاکراتی انجام شود تا صادرات آن دچار خلل نشود.

مدیرعامل هلدینگ رحمت تجارت دزفول نیز در این آیین گفت: هلدینگ رحمت تجارت یک مجتمع تولیدی صادراتی است که تمام صنایع تبدیلی و تکمیلی را به صورت متمرکز احداث و راه‌اندازی کرده است.

داود رحمتی افزود: این شرکت تولیدی و صادراتی در زمینی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع در شهرستان دزفول احداث و راه اندازی شده و دارای بخش‌های مختلفی است که به صورت پیشرفته، مجهز و با نگاه ویژه به بخش صادرات احداث شده‌اند.

وی به فعالیت چهار فاز این هلدینگ اشاره کرد و ادامه داد: فاز نخست این هلدینگ یک سردخانه سه هزار تنی ۲ مداره جهت ذخیره‌سازی محصولات کشاورزی و مواد پروتئینی است.

مدیرعامل هلدینگ رحمت تجارت دزفول به صادرات بیش از ۲ هزار تن انواع محصولات کشاورزی توسط این هلدینگ اشاره کرد و گفت: تمام محصولات با برند و نام ویژه هلدینگ رحمت تجارت صادر می‌شوند.

یک هلدینگ کشاورزی در دزفول بهره‌برداری شد

رحمتی گفت: فاز دیگر این هلدینگ نیز واحد سورتینگ، بسته‌بندی و صادرات محصولات کشاورزی به کشورهای روسیه، ازبکستان، قزاقستان، قطر و امارات است که در این فاز نیز ضمن حمایت از اشتغالزایی پایدار روستایی برای کشور ارزآوری به همراه دارد.

وی افزود: فاز سوم این هلدینگ نیز کارخانه تولید برنج عنبربو با برند رحمت تجارت و دارای سیب سلامت است که ظرفیت آن هشت هزار تن در سال است؛ با راه اندازی این کارخانه تلاش شده تا محصول راهبردی برنج با کیفیت و قیمت مناسب سر سفره مردم کشور قرار گیرد.

مدیرعامل هلدینگ رحمت تجارت دزفول گفت: فاز چهارم این هلدینگ نیز کارخانه تولید و ذخیره خوراک دام بر پایه ذرت علوفه‌ای است که سالانه ۹۰ هزار تن سیلاژ ذرت علوفه ای تولید و در بسته‌بندی‌های ۳۰ و ۵۰۰ کیلوگرمی تهیه و بین واحدهای سنتی و صنعتی خوزستان و دیگر استانها توزیع می‌شود.

وی افزود: واحد واردات نهاده‌های کشاورزی نیز برای تکمیل زنجیره کشاورزی قراردادی اقدام به واردات انواع بذرها و توزیع بین کشاورزان طرف قرارداد می‌کند به طوری که بذر ذرت را وارد و ذرت علوفه‌ای را از کشاورزان خریداری می‌کند.

رحمتی اضافه کرد: این مجموعه با هدف اجرای کشاورزی قراردادی و صنایع تبدیلی که حلقه واصل تولید و بازار است، احداث شده است.

وی گفت: این هلدینگ کشاورزی در مجموع برای ۱۲۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و سه هزار نفر اشتغالزایی غیرمستقیم به همراه داشته است.

هلدینگ رحمت تجارت از ۲هزار و ۴۰۰ کشاورز شمال خوزستان و استان‌های همجوار حمایت می‌کند و ۱۵۰ واحد دامپروری سطح کشور نیز زیرپوشش این هلدینگ برای تامین خوراک دام قرار دارند.
مجتمع کارخانجات هلدینگ رحمت تجارت در ۱۵ کیلومتری جنوب شهر دزفول و در محل چهارراه آوج این شهرستان قرارردارد که فعالیت آزمایشی خود را از سال ۱۳۹۸ آغاز کرده است.

هلدینگ رحمت تجارت با هدف پشتیبانی از کشاورزان شمال خوزستان، ارزآوری برای کشور و ایجاد اشتغال پایدار تاسیس شده است.

بازدید از طرح‌های کشاورزی دزفول شرکت کشت و صنعت شهید رجایی از دیگر برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی به خوزستان بود.

به گزارش ایرنا، مجموعه کشت و صنعت تخته فشرده پاک چوب خوزستان با سرمایه گذاری ۶۶ میلیارد ریال امروز با حضور رییس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان کشوری در شوش به بهره‌برداری رسید.

همچنین طرح آبیاری زیرسطحی شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر نیز با حضور رییس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و دیگر مسوولان مربوطه افتتاح شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha