۱۸ اسفند ۱۴۰۲، ۰:۴۴
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85411646
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید روسیه و امارات بر گسترش  همکاری ها در زمینه  تجارت و انرژی

تهران-ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد : میخائیل بوگدانوف، نماینده ولادیمیرپوتین در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی و شیخ محمد بن زاید آل نهیان وزیرخارجه امارات طی دیدار در ابوظبی، بر همکاری نزدیک تر دو کشور در زمینه تجاری و انرژی تاکید کردند.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از خبرگزاری "تاس", در این بیانیه آمده است: در این دیدار بر تعهد مسکو و ابوظبی به حفظ گفت‌وگوهای سیاسی منظم و مبتنی بر اعتماد، توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری، انرژی، سرمایه‌گذاری، فرهنگی و بشردوستانه متقابل تاکید شد.

وزارت خارجه روسیه افزود: طرفین ضمن بحث در مورد مسائل بین المللی و منطقه ای، خاطرنشان کردند که هیچ جایگزینی برای حل و فصل مسالمت آمیز مناقشات و موقعیت های بحرانی متعدد در خاورمیانه و شمال آفریقا مطابق با مفاد اساسی وجود منشور ملل متحد وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، ماه گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی تلفنی درباره تحولات غزه با یکدیگر گفت وگو کردند.

کاخ کرملین در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی در گفت وگویی تلفنی بر موضع اصلی خود در حمایت از آتش‌بس فوری در نوار غزه تأکید کردند.

بنا بر اعلام کرملین، طرفین از احیای روند سیاسی با هدف دستیابی به راه حلی بلندمدت و عادلانه برای مساله فلسطین بر اساس مبانی حقوقی شناخته شده بین المللی استقبال می‌کنند.

خبرگزاری رسمی امارات متحده عربی (وام) نیز گزارش داد، رؤسای امارات متحده عربی و روسیه در این تماس درباره روابط دو جانبه و بحران اوکراین نیز گفت وگو کرده‌اند.

بر اساس گزارش وام، رئیس امارات متحده عربی برلزوم حل بحران‌ها از طریق گفت وگو و راه‌های مسالمت آمیز تأکید کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha