۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۲۳:۳۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85411633
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس اتاق بازرگانی زنجان: آموزش‌های به روز نیاز اساسی اشتغال است

زنجان - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه امروز اشتغال بخش خدمات با سرعت فراوان در حال جایگزینی اشتغال صنعت و تولید است، گفت: همین موضوع می‌طلبد که نیروی انسانی را با آموزش به روز کرده و به عنوان یک سرمایه مهم مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، صمد یوسفی اصل شامگاه در اختتامیه همایش صنعت و دانشگاه در استان با بیان اینکه بحران اساسی به نام نیروی انسانی، پیش روی ما وجود دارد، افزود: امروز با مشکلات فراوانی که وجود دارد، زندگی مناسب با پایه حقوق فعلی امکان‌پذیر نیست.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر نیز افزایش حقوق برای واحدهای تولیدی به صرفه نیست، که در نتیجه این موضوع نیاز به یک فکر اساسی دارد.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین صنعت کشور خودروسازی است و دولت نیز از آن حمایت می‌کند گفت: با وجود همه این حمایت‌ها، صنعت خودروسازی پیشرفت چندانی نداشته است که بیانگر آن است که صنعت ما فاصله بسیار زیادی با دنیا دارد.

رییس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه ما هنوز موفق به رقابت در عرصه بین‌المللی نشده‌ایم، خاطرنشان کرد: صنعت نساجی طی سالیان گذشته با مشکلاتی مواجه بود و تعطیلی واحدهای این صنعت را شاهد بودیم، اما امروز صنایع نساجی بعد از بروز کردن خود با تکنولوژی دنیا در حال فعالیت است.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مسوولیت های صنعتگران در بخش مسوولیت های اجتماعی است، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، یکی از محورهای هشتمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در زنجان به این موضوع اختصاص داشت و اهمیت و توجه بیش از پیش به این موضوع را می‌طلبد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به سابقه تشکیل دانشگاه و صنعت در ایران، افزود: علوم پایه بخش مهندسی و حرکت دانشجویان به سمت علوم بخش تولید و صنعت باید به عنوان یک اصل مهم در دانشگاه مورد توجه قرار گیرد تا در آینده شاهد افزایش تعامل صنعت و دانشگاه باشیم.

احمد نقیلو افزود: نگاه ما باید به این موضوع بلند مدت بوده و در کنار آن در دوره کوتاه مدت نیز با حمایت‌های دولت در راستای حرکت به سوی این مهم گام برداشت.

شهردار زنجان نیز با اشاره به اینکه در زمینه صنعت و دانشگاه مشکلاتی از سالیان گذشته وجود دارد، اظهار کرد: تقویت این دو مهم به یقین فواید بسیاری را در پی خواهد داشت.

علیرضا فیروزفر با اشاره به اینکه در دانشگاه‌های کشورهای دیگر بودجه‌های پژوهشی بسیار بالایی در نظر می‌گیرند، افزود: این رقم شاید در حد برخی از بودجه‌های ما باشد که نشانگر این موضوع است که جوامع دیگر به بحث پژوهش با یک نگاه ویژه توجه دارند.

شهردار زنجان افزود: دانشگاه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این بین نقش دانشگاه در تربیت و تامین نیروی انسانی برای بخش صنعت و تولید از اهمیت بالایی برخوردار است.

در پایان این مراسم ضمن امضای تفاهم نامه همکاری مشترک فی‌مابین دانشکده حکمرانی دانشگاه تهران و موسسه آموزشی پژوهشی اتاق بازرگانی ایران، از ارایه‌دهندگان مقالات برتر هشتمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه نیز تجلیل شد.

هشتمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه به میزبانی اتاق بازرگانی زنجان به مدت ۲ روز جریان داشت با حضور مسؤولان در سالن همایش‌های مهرانه زنجان به پایان رسید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha