۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۲۲:۳۶
کد خبرنگار: 5418
کد خبر: 85411618
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سازمان ملل: اکثر راه های کمک رسانی به شمال غزه توسط اسرائیل مسدود شده است

تهران-ایرنا- دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد موسوم به اوچا (OCHA) اعلام کرد که اکثر راه های کمک رسانی به شمال غزه توسط اسرائیل مسدود شده است.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از "الجزیره" در گزارش این دفتر آمده است که مقامات اسرائیلی در ماه فوریه تنها به شش مورد از ۲۴ ماموریت امداد رسانی برنامه ریزی شده سازمان ملل در مناطق شمالی غزه موافقت کردند.

جدیدترین گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) می افزاید که ماموریت‌های بشردوستانه بیشتری در سراسر غزه در ژانویه بوده, اما حمله ۴ فوریه نیروی دریایی اسرائیل به کاروان مواد غذایی منجر به توقف اکثر ماموریت ها در شمال غزه شد.

بر اساس این گزارش، امدادگران نیز در حملات اسرائیل کشته و مجروح شده اند و پلیس فلسطین بارها مورد حمله ارتش اسرائیل قرار گرفته است.

در ادامه این گزارش آمده است: اثر کلی این اختلالات کاهش محسوس کارایی و قابل پیش بینی ارسال کمک به غزه بدون نشانه ای از بهبود وضعیت بود.

به گزارش ایرنا, پیش از این دفتر امور بشر دوستانه سازمان ملل با تاکید بر ضرورت دستیابی به توافق آتش بس برای ارسال کمک های بشر دوستانه به غزه، اعلام کرده بود که شرایط در این منطقه بسیار وخیم و امداد رسانی به آن کاملا دشوار است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل پیشتر نیز اعلام کرده بود ارتش رژیم صهیونیستی روز یکشنبه یک کاروان امدادرسان در زمینه انتقال بیماران فلسطینی از خان یونس را متوقف و یک امداد رسان و چند تن دیگر را مجبور به درآوردن لباس هایشان کرده است.

این نهاد بین المللی تاکید کرد: این اتفاق در هنگام انتقال ۲۴ بیمار از بیمارستان امل در خان یونس روی داد.

این در حالی است که نهاد مذکور و مسوولان فلسطینی، اعلام کرده اند بیمارستان فوق الذکر تحت محاصره اشغالگران صهیونیست قرار دارد.

«ینس لایرکه» سخنگوی دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در ژنو گفت: با وجود هماهنگی با اسرائیل درباره همه کارکنان و خودروهای کاروان سازمان بهداشت جهانی، نیروهای اسرائیلی از حرکت این کاروان در هنگام ترک بیمارستان امل خودداری کردند.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، در پاسخ به چند دهه جنایت رژیم اسرائیل علیه فلسطینیان، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع این رژیم اشغالگر آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. در مقابل نیز، رزمندگان مقاومت فلسطین تلفات و خسارت‌های زیادی به نظامیان صهیونیست در نبرد زمینی وارد کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha