سال پرفراز و نشیب سردار در ۱۴۰۲؛ آزمون به امید روزهای خوب در ۱۴۰۳

تهران- ایرنا- مهاجم گلزن تیم ملی ایران در سال جدید امیدوار است که بتواند شایستگی‌های خود را بیشتر از هر زمانی در آ.اس رم به اثبات برساند.

به گزارش عصر شنبه ایرنا، در روزهای پایانی نقل و انتقالات فوتبال اروپا، سردار آزمون مهاجم ۲۸ ساله تیم ملی فوتبال ایران با قراردادی یک ساله و قرضی و بند خرید دائمی ۱۲ میلیون یورویی به تیم آ.اس رم ایتالیا پیوست تا شاگرد خوزه مورینیو در این تیم باشد.

آزمون در یک فصل و نیم حضور در بایرلوکوزن در ۴۴ بازی برای این تیم آلمانی به میدان رفت که موفق به زدن ۵ گل و ثبت ۵ پاس گل شد و نتوانست انتظارات را برآورده کند تا با نظر ژابی آلونسو، سرمربی اسپانیایی لورکوزن با قرارداد قرضی از این تیم جدا شود تا شانس خود را در پایتخت ایتالیا و زیر نظر مورینیو امتحان کند.

انتقال به پایتخت ایتالیا؛ از کار با آقای خاص تا اسطوره رمی‌ها

گرچه بعد از جدایی سردار از لورکوزن، این تیم به همراه آلونسو در بوندسلیگا یک‌تازی می‌کند و به نظر می‌رسد به سلطه بایرن مونیخ بعد از یک دهه در این رقابت‌ها پایان خواهد داد اما آزمون نباید از انتقال به پایتخت کشور ایتالیا چندان ناراحت باشد. او در ترکیب پرستاره تیم جالوروسی موفق شده است تا جایگاهی را برای خود دست و پا کند. آزمون در ابتدایی فصل و بعد از گذراندن تست‌های پزشکی و حضور فعال در تمرینات رفته رفته موفق شد مورینیو را تحت تاثیر قرار دهد تا جایی که با وجود مهاجم‌های همچون لوکاکو، دیبالا، بلوتی، استفان الشراوی و تامی آبراهام، موفق شد به مهره ثابت آقای خاص تبدیل شود.

سال پرفراز و نشیب سردار در ۱۴۰۲؛ آزمون به امید روزهای خوب در ۱۴۰۳

اوج هنر آزمون به هفته یازدهم سری‌آ باز می‌گردد؛ جایی که رم در حضور تماشاگران خود در ورزشگاه المپیکو برابر لچه در آستانه شکست قرار داشت و مهاجم ایرانی در دقیقه ۹۱ بازی موفق شد نخستین گل خود با لباس گرگ‌ها را به ثمر برساند تا با زدن این گل استادیوم محبوب رمی‌ها منفجر شود. این پایان کار درخشش آزمون نبود و او ۴ دقیقه بعد با مثلثی که با دیبالا و لوکاکو تشکیل داد، زمینه ساز گل دوم و برتری رم شد تا مهاجم ایرانی یک شبه در پایتخت ایتالیا به محبوبیت وصف ناشدنی برسد. کار به جایی رسید که هواداران رم در واکنش به جدایی او برای حضور در جام ملت‌های آسیا به همراه تیم ملی ایران معترض شدند و به صورت کنایه آمیز خواستار حضور بلوتی شدند.

سردار هرچند به خوبی توانست پاسخ اعتماد مورینیو را بدهد و در جالوروسی اثرگذار باشد اما در زمان حضور آزمون به همراه تیم ملی فوتبال ایران در هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا در قطر، مدیران باشگاه رم به دلیل کسب نتایج ضعیف، مورینیو را از هدایت این تیم برکنار کردند و دانیله دروسی ستاره و کاپیتان سال‌های نه چندان دور این تیم را به عنوان سرمربی معرفی کردند.

به نظر می‌رسید با حضور دروسی کار برای آزمون سخت شود اما این مربی ایتالیایی خواستار حفظ این مهاجم ایرانی شد. آزمون گرچه در بازگشت از جام ملت‌ها هنوز نتوانسته است تا همانند مورینیو اعتماد اسطوره رمی‌ها را به خود جلب کند اما به نظر می‌رسد این مربی جوان ایتالیایی روی آزمون حساب ویژه‌ای باز کرده است. آزمون در این فصل در بیش از ۲۵ بازی با لباس رم در رقابت‌های سری‌آ، کوپا ایتالیا و لیگ اروپا به میدان رفته و امیدوار است در سال ۱۴۰۳ بیش از پیش مورد توجه سرمربی تیم محبوب خود قرار گیرد تا بتواند قابلیت‌های خود را در این تیم ایتالیایی بیش از هر زمانی نشان دهد.

سال پرفراز و نشیب سردار در ۱۴۰۲؛ آزمون به امید روزهای خوب در ۱۴۰۳

رکوردی که کام آزمون را شیرین نکرد

آزمون در تیم ملی نیز علی‌رغم شکست تیم ملی برابر قطر در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا، عملکرد قابل توجهی داشت به خصوص در بازی تاریخی تیم ملی ایران برابر ژاپن که با برتری ۲ بر یک یوزها برابر سامورایی‌ها رقم خورد. می‌توان گفت آزمون بی شک ستاره بی‌چون چرای تیم ملی در آن بازی بود. همچنین به‌رغم شکست تیم ملی ایران در مرحله نیمه نهایی برابر قطر آزمون با یک حرکت تماشایی در حالی موفق شد گل نخست بازی را وارد دروازه عنابی‌ها کند که این گل یک رکورد ویژه را نیز به نام سردار آزمون به ثبت رساند. آزمون پیش از این بازی ۵۰ بار با لباس تیم ملی موفق به گلزنی شده بود که با این گل ۵۱ گُله شد و با عبور از کریم باقری و پایین‌تر از علی دایی، دومین گلزن برتر تاریخ تیم ملی ایران لقب گرفت.

آزمون در آن مسابقات در ۵ بازی به میدان رفت که روی ۵ گل تاثیر مستقیم داشت. او با ۳ پاس گل در بین برترین پاسورهای هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا قرار گرفت. با توجه به تقویم شلوغ تیم ملی در سال جدید به خصوص در مسیر جام‌جهانی انتظار می‌رود این مهاجم نقش پر رنگ و حیاتی در بازی‌های ایران داشته باشد.

سال پرفراز و نشیب سردار در ۱۴۰۲؛ آزمون به امید روزهای خوب در ۱۴۰۳

البته باید این موضوع را نیز در نظر داشت که آزمون در جریان دیدار تیم‌های ملی ایران و ترکمنستان در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶، عصر پنجشنبه‌ در ورزشگاه آزادی به دلیل مصدومیت از ناحیه همسترینگ قادر به ادامه بازی نبود و تعویض شد. آزمون بعد از تعویض برای مداوا راهی رختکن شد اما در پایان بازی با آمبولانس ورزشگاه آزادی را ترک کرد تا به مرکز درمانی منتقل و وضعیت مصدومیت او مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha