قالیشویی‌ها و آجیل‌فروشان کرمان منتظر بازدیدهای سرزده استاندارد باشند

کرمان - ایرنا - مدیرکل استاندارد استان کرمان با اشاره به اجرای طرح نظارت بر صحت عملکرد همه وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی ویژه ماه مبارک رمضان و سال جدید در استان کرمان گفت: قالیشویی‌ها و آجیل فروشان کرمان منتظر بازدیدهای سرزده استاندارد طی این ایام باشند.

به گزارش ایرنا از اداره‌کل استاندارد استان کرمان، مسلم بسیج روز پنجشنبه افزود: این اداره کل در طرح ویژه عیدانه برای ارائه خدمات مطلوب و با کیفیت به عموم شهروندان و مسافران نوروزی، از روز ۱۵سفند ماه سال جاری تا ۱۵فروردین ماه سال ۱۴۰۳ نظارت دقیق و مستمری بر کالاها، خدمات، هتل ها، مراکز تفریحی و خدماتی را در برنامه دارد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و همچنین فرا رسیدن سال جدید اظهار داشت: پیش بینی افزایش سطح مبادلات تجاری در بازار و به‌ویژه مواد غذایی طی این ایام وجود دارد لذا استاندارد کرمان با وجود ضرورت نظارت مضاعف بر صحت عملکرد تمامی وسایل توزین و سنجش مورد استفاده در داد و ستد عمومی و اصناف، طرحی را با هدف صیانت از حقوق متوازن آحاد مردم در تولید و توزیع اجرا می‌کند.

مدیرکل استاندارد استان کرمان، هدف از اجرای این طرح را ارائه خدمات مطلوب و شایسته به شهروندان و مسافران نوروزی اعلام و بیان کرد: نظارت‌ها در بازار شب عید و این ایام افزایش خواهد یافت.

وی ادامه داد: در این بازرسی‌ها، کالاها و خدمات مشمول استاندارد اجباری کنترل مضاعف می‌شوند، و رسیدگی و برخورد در صورت وجود و توزیع کالاهای بدون پروانه کاربرد نشان استاندارد، بی‌کیفیت و خدمات بدون گواهینامه ایمنی و استاندارد، برابر قانون خواهد شد.

بسیج در ادامه افزود: هتل ها، هتل آپارتمان ها، زائر سراها، فرودگاه و پایانه های مسافری، فروشگاه‌های زنجیره ای، مراکز تفریحی، میادین میوه و تره بار، قالیشویی‌ها و مراکز شیرینی و آجیل در قالبن این طرح مورد بررسی قرار می گیرند.

وی، در پایان با اشاره به بررسی اصالت نشان استاندارد کالای خریداری شده، تاکید کرد: مصرف کنندگان می توانند کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد را به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کرده و از این طریق از ویژگی هایی نظیر نام واحد تولیدی، نشانی محل تولید محصول و اعتبار پروانه استاندارد آگاه شوند.

اداره کل استاندارد کرمان متولی کیفیت در محصولات و کالاهای این استان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha