بیش از ۶۳ هزار ماده مُحترقه در اصفهان کشف شد

اصفهان-ایرنا- جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف بیش از ۶۳ هزار ماده محترقه غیرمجاز در ماه جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا، سردار محمدرضا هاشمی‌فر روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت ۶۳ هزار و ۷۴۶ ترقه دست‌ساز و ماده مُحترقه و مُنفجره و همچنین ۴۵ کیلوگرم ماده پیش‌ساز در استان کشف و ۲۵ نفر نیز در این رابطه دستگیر شدند.

وی ادامه داد: پلیس از یک ماه پیش برنامه کنترل و نظارت خود را برای جلوگیری از ساخت، تهیه، توزیع و فروش مواد محترقه تشدید و با کسانی که با فعالیت در این حوزه زمینه ایجاد حادثه و آسیب رسیدن به شهروندان را فراهم می‌آورند، برخورد کرده است.
جانشین فرمانده انتظامی اصفهان عنوان کرد: بیشترین مواد مُحترقه کشف شده در استان مربوط به شهرستان‌های اصفهان، بُرخوار، خمینی شهر، فریدن، فریدونشهر، لنجان، کاشان و گلپایگان بوده است.
سردار هاشمی‌فر گفت: تاکنون با اقدامات خوب صورت گرفته از سوی پلیس و سایر نهادها با کمترین حوادث مرتبط با مراسم چهارشنبه آخر سال مواجه بودیم و امیدواریم همین روند در روزهای آینده نیز ادامه یابد.

وی به خانواده‌ها هشدار داد: هرچه به آیین چهارشنبه آخر سال نزدیک می‌شویم فعالیت سودجویان و فروشندگان مواد محترقه و اشتیاق نوجوانان و جوانان برای تهیه این مواد بیشتر می‌شود، از این رو خانواده‌ها باید نظارت بیشتری بر رفتار فرزندان خود داشته باشند و با مدیریت هیجان آنها از وقوع حوادث تلخ جلوگیری کنند.
جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: پلیس مخالف شادی و نشاط مردم در شب چهارشنبه آخر سال با رعایت قوانین و شئون نیست.
وی ادامه داد: چنانچه مراسم چهارشنبه آخر سال بطور سنتی و همراه با جشن‌ها و دورهمی های خانوادگی برپا شود دیگر شاهد بروز حوادث ناگوار سال‌های قبل نخواهیم بود.
سردار هاشمی‌فر تاکید کرد: هماهنگی لازم با مرجع قضایی برای برخورد با هنجارشکنان و برهم زنندگان نظم عمومی در شب چهارشنبه آخر سال صورت گرفته و کسانی که با استفاده از مواد محترقه باعث ایجاد مزاحمت برای شهروندان، خسارت به اموال عمومی و خصوصی و ایجاد صدمات جانی شوند، دستگیر و تحویل مرجع قضایی خواهند شد.
جانشین فرمانده انتظامی استان با قدردانی از همکاری مردم با پلیس افزود: شهروندان گزارش‌های خود را از محل ساخت مواد مُحترقه و هرگونه فعالیت افراد در این زمینه از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، شایعترین عضو آسیب دیده در حوادث چهارشنبه سوری، دست و بعد از آن سر، صورت و چشم است.

بنا بر توصیه پزشکان، هنگام بروز حوادث احتمالی سوختگی، محل مصدومیت زیر آب سرد قرار بگیرد و یک پارچه تمیز و بدون پُرز بر روی آن گذاشته شود.

همچنین در صورت آسیب دیدن چشم، هیچ دستمال یا شی دیگری بصورت مستقیم و در تماس با آن قرار داده نشود بلکه یک لیوان یا کاغذ مخروطی شکل بعنوان محافظ روی چشم قرار گیرد و سپس فرد مصدوم به مراکز درمانی انتقال یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha