تملک و بازگشایی مسیر بلوار شهید سلیمانی کرمان آغاز شد + فیلم

کرمان - ایرنا - پروژه تملک و بازگشایی مسیر یک کیلومتر از مسافت بلوار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی حد فاصل بلوار امام حسن(ع) و پل شهدای خلبان با ۵۵ پلاک، از روز پنجشنبه با هزینه ۲ هزار میلیارد ریال آغاز شد.

به گزارش ایرنا، ۳۷ پلاک در گذشته و ۱۸ پلاک اکنون تملک شده است. همزمان با آغاز بازگشایی این مسیر، زیرسازی و آسفالت این معابر نیز انجام می شود و به گفته پیمانکار، این پروژه تا اردیبهشت سال آینده تکمیل می شود.

سرپرست شهرداری کرمان در حاشیه آیین بازگشایی این پروژه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای پروژه ادامه مسیر بلوار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: در ۱۶ بهمن ماه امسال به‌ اتفاق امام جمعه و استاندار کرمان بازدیدی از این محل داشتیم و باوجود عنایت بزرگان و اینکه اصرار داشتیم که به سرعت این مسیر بازگشایی شود، این طرح در دستور کار قرار گرفت.

محسن تویسرکانی افزود: بخشی از املاک وقفی بود و اداره اوقاف باید همکاری می کرد لذا با پیگیری ها و توصیه نماینده ولی فقیه در استان و مساعدت خوب اداره کل اوقاف و امور خیریه کرمان، مسیر حدفاصل بلوار امام حسن(ع) و پل شهدای خلبان برای زیرسازی و آسفالت آماده می شود.

تملک و بازگشایی مسیر بلوار شهید سلیمانی کرمان آغاز شد + فیلم

وی ادامه داد: پیش از این تملک ۳۷ پلاک در این مسیر تمام شد و ۱۸ مورد مانده بود که بخشی از آنها وقفی بودند، که تملک شد و بر این اساس ۹۶۴ متر از مسیر را بازگشایی می کنیم و همزمان با افتتاح پل شهدای خلبان، راست گرد بلوار هوانیروز به میدان کوثر مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بخشی قابل توجه از بار ترافیکی بلوار جمهوری کم شود.

سرپرست شهرداری کرمان گفت: یک تا ۲ مورد پلاک جزیی مانده که در تعامل با مالکان آنها هستیم و جای نگرانی نیست.

راهکارهای سرپرست شهرداری کرمان برای رفع مشکل ترافیکی کرمان

وی بیان کرد: در شهر کرمان نقاط ترافیکی زیادی داریم که باید چاه اندیشی شود و در این زمینه مطالعاتی انجام شده و در دستور کار قرار گرفت که با تدبیر اعضای شورا و تخصیص اعتبارات این مشکل هم رفع می‌شود.

تویسرکانی اظهار داشت: معتقدم که تقاطع ها و بازسازی و روکش آسفالت برخی کوچه های نزدیک به تقاطع ها می تواند به انتقال ترافیک با استفاده از میان‌برها کمک کند.

وی افزود: قرار شد که در عوض املاک موقوفه یک پلاک به اداره اوقاف تخصیص داده شود اما بخشی از راست گرد پل را باید به اتمام می رساندیم که این مهم نیز با تعامل مدیرکل محیط زیست استان کرمان انجام و بازگشایی شد.

سرپرست شهرداری کرمان با اشاره به اینکه ارزش املاک واقع در مسیر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بیش از ۲ هزار میلیارد ریال است تصریح کرد: امسال مساحت قابل توجهی از معابر آسفالت شد و از چهارم بهمن ماه که طرح پیشران را آغاز کردیم یکی از دستورکارهای جدی ما روکش آسفالت است که با قدرت ادامه دارد و در این زمینه اولویت را بر معابر اصلی برای کمک به بحث ترافیکی گذاشتیم.

به گزارش ایرنا پروژه تقاطع غیر همسطح پل شهدای خلبان از سال ۹۴ آغاز شد اما به علت وجود معارض دولتی این پروژه تا کنون به تاخیر افتاده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha