آتش‌سوزی در «پالایشگاه نفت آفتاب» رخ داده/«پالایشگاه بندرعباس» در حال فعالیت است

تهران- ایرنا- مدیر روابط عمومی «پالایشگاه بندرعباس»، ضمن تکذیب وقوع آتش‌سوزی در این پالایشگاه گفت: آتش‌سوزی در «پالایشگاه نفت آفتاب» رخ داده و پالایشگاه بندرعباس در صحت کامل به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

«سید علی مجتهدزاده» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا ضمن تکذیب آتش سوزی این پالایشگاه افزود: در پالایشگاه بندرعباس هیچ‌گونه آتش سوزی رخ نداده و فرایند تولید پالایشگاه کاملا طبق روال گذشته در جریان است.

وی افزود: این پالایشگاه آمادگی کامل دارد تا با به حداکثر رساندن تولید خود، بنزین مورد نیاز مسافران نوروزی را تامین کند.

به گزارش ایرنا، در پی اعلام وقوع آتش سوزی در «پالایشگاه نفت آفتاب بندرعباس»، در برخی شبکه های مجازی شایعاتی مبنی بر آتش سوزی در پالایشگاه نفت بندرعباس منتشر شد. روابط عمومی و امور بین‌الملل پالایشگاه نفت بندرعباس برای رد این شایعات در اطلاعیه ای رسمی، اعلام کرد که هیچ‌گونه حادثه‌ای در این پالایشگاه رخ نداده و این پالایشگاه در حال انجام فرآیند تولید عادی روزانه است.

در پی آن، روابط عمومی شرکت پالایش نفت آفتاب بندرعباس نیز با تایید وقوع این حادثه در این پالایشگاه، اعلام کرد: آتش سوزی در زمان تعمیرات و رفع اشکال یکی از کوره‌های شرکت نفت آفتاب رخ داده است.

حبیب بهادری سرپرست فرمانداری بندرعباس هم در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این حادثه به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی رخ داده است. وی فوت یک نفر از مجروحان این حادثه را تایید کرد.


بر اساس این گزارش، علاوه بر شرکت پالایش نفت بندرعباس، دو مجموعه پالایشی دیگر شامل شرکت‌های نفت ستاره خلیج‌فارس و پالایش نفت آفتاب و شماری از شرکت‌های مرتبط با صنایع نفتی در غرب شهر بندرعباس فعالیت دارند.

شرکت پالایش نفت بندرعباس با ظرفیت پالایش روزانه ۳۵۰ هزار بشکه، ۱۸ درصد از فرآورده‌های نفتی کشور را تأمین می‌کند.

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha