۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۶
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85411222
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قزوین: عنصر آبادی مساجد ایمان به خدا و روز رستاخیز است

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین ایمان به خدا، عمل مخلصانه و روز رستاخیز را عنصر آبادی مساجد دانست و گفت: خدا را شاکریم که هر روز بیشتر از گذشته شاهد فعالیت‌های ائمه جماعات و خلاقیت‌های جدی و اثرگذار آنان که دل رهبر حکیم انقلاب و دل امام زمان (عج) را شاد می‌کند، هستیم.

به گزارش ایرنا و به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در نشست صمیمی با جمعی از ائمه جماعات استان که در مسجد جامع قزوین برگزار شد، اظهار کرد: فعالیت‌های شما بسیار امیدوار کننده و شوق‌آور است و به همت شما شاهد تحول جدی در عرصه مساجد هستیم، هر کدام از شما یک نوع خلاقیتی دارید که خوب است از این تجارب استفاده شود.

وی ادامه داد: چه کسی می‌تواند مسجد را زنده و آباد کند؟ آیا پول، مدرک، شهرت، قدرت و نفوذ می‌تواند مسجد را آباد کند؟ خیر اینگونه نیست، آن چیزی که مسجد را آباد می‌کند آدمی است که به خدا و روز رستاخیز ایمان داشته باشد و در یک کلام، مؤمن باشد.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: یعنی در حقیقت خداوند در آیات قرآنی به امامان جماعت می‌فرماید که باید مومن باشید و به خدا، روز رستاخیز، وحی، نبوت، ولایت و امامت ایمان داشته باشید، آن کسانی که با شما همکاری می‌کنند نیز باید اینگونه باشند.

آیت الله عابدینی ادامه داد: اگر کسی وجوهات شرعی خود را پرداخت نکند و در فکر ساخت مسجد باشد، این مسجد نیست، سالن است، سالن ممکن است زرق و برق داشته باشد اما معنویت در آن جریان ندارد.

وی با بیان اینکه اگر کسی ایمان به خدا و روز رستاخیز داشت، می‌تواند مسجد را آباد کند، هر چند پول هم نداشته باشد و دستش خالی باشد، تاکید کرد: برخی مساجد ساده هستند و امکانات ندارند اما سرشار از برکت و تاثیرگذاری هستند، باید سراغ عنصر و اکسیر تأثیرگذار روی مساجد برویم، این هم بدون ایمان خالص و بدون مخلصانه عمل کردن امکان ندارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha