۱۸ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۱۶
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85411195
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشکیل قرارگاه نظارتی ویژه بازرسی نوروز و ماه مبارک رمضان در خوزستان

اهواز- ایرنا- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به آغاز طرح نظارتی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان استان خوزستان گفت: قرارگاه نظارتی استان متشکل از تمامی دستگاه‌های مرتبط با امر بازرسی از بازار، اتحادیه‌ها و بسیج اصناف برای نظارت هر چه بیشتر در این ایام تشکیل شده است.

بهرام جباری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طرح بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی از نیمه اسفند ماه سال جاری آغاز شده است و تا ۲۴ فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.

وی ادامه داد: امسال نظارت بر قیمت‌ها و بازرسی از بازار با توجه به تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان با جدیت و حساسیت بیشتری انجام می‌شود و در این مسیر از بسیج اصناف نیز همکاری خواهیم گرفت.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اداره کل صمت خوزستان گفت: یکصد اکیپ‌ بازرسی متشکل از بازرسان اداره کل صمت، جهاد کشاورزی، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل میراث فرهنگی استان خوزستان با همکاری بسیج اصناف بر وضعیت عرضه و فروش کالا در بازار نظارت دارند.

وی افزود: مردم می‌توانند درصورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله گرانفروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت و یا نرخنامه توسط واحدهای صنفی، با شماره تلفن ۱۲۴ اطلاع رسانی کنند.

به گزارش ایرنا، ۱۵۰ هزار واحد صنفی در خوزستان وجود دارد که طبق دستور وزارت صمت تمامی اصناف برای شفاف‌سازی در امر عرضه و ذخیره‌سازی کالا باید در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنند.

پیش از این استاندار خوزستان هشدار داده بود که قیمت کالاها نباید به صورت سلیقه‌ای تغییر کند و برخورد در زمینه افزایش غیرمتعارف قیمت‌ها و بالاتر از متوسط کشوری در استان ضروری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha