بارش و سرما در راه مازندران

۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۳۴
کد خبر: 85411182
بارش و سرما در راه مازندران

ساری- ایرنا- هواشناسی با تداوم شرایط پایدار جوی و روند افزایشی دما تا اواخر وقت امروز، پیش‌بینی کرد که از شامگاه امشب پنجشنبه با ورود سامانه جدید، آسمان مازندران با افزایش ابر، وزش باد شدید، بارش باران و کاهش محسوس دما همراه باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی با اشاره به شمالی شدن جریان هوا از اواخر وقت امروز -پنجشنبه- پیش‌بینی کرد که این سامانه با وزش باد شدید، افزایش ابر و بارش‌های پراکنده باران در سطح استان همراه باشد و فردا جمعه نیز علاوه بر تداوم این وضعیت، دمای هوای مازندران نیز کاهش محسوسی خواهد یافت.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، در روز شنبه به طور موقت از ناپایداری های جوی کاسته خواهد شد و در روز یکشنبه هفته آینده نیز از بعداز ظهر بارندگی ابتدا از سمت غرب مازندران آغاز خواهد شد و تا شب در مناطق استان شاهد بارندگی خواهیم بود و این وضعیت تا اواخر وقت روز دوشنبه نیز تداوم خواهد داشت ضمن اینکه در ارتفاعات و مناطق کوهستانی این بارش ها به شکل برف است.

جدول پیش‌بینی پنج روزه هواشناسی نشان می‌دهد که با سردتر شدن هوا از شامگاه امشب، میانگین دمای هوا در شهرهای ساحلی و جلگه ای مازندران از ۱۸ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در روز جاری، فردا جمعه با چندین درجه کاهش به ۱۳ تا ۱۴ درجه سانتی‌گراد کاهش می یابد.

مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز در طی این مدت همانند شهرهای ساحلی و جلگه‌ای شاهد کاهش دما خواهند بود به گونه‌ای میانگین دمای هوا از ۱۱ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در طی امروز، فردا جمعه با چند درجه کاهش بین هفت تا ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

بارش و سرما در راه مازندران

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش محسوس دما و از شب با افزایش ابر، وزش باد به نسبت شدید و بارش پراکنده باران و در ارتفاعات غربی با بارش باران و برف و در روز جمعه نیز نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما، بارش پراکنده باران و وزش باد پیش‌بینی شده است.

آسمان مازندران در روز شنبه نیمه ابری گاهی افزایش ابر، روز یکشنبه نیمه ابری و از بعدازظهر ابری از سمت غرب استان به تدریج با بارندگی و در ارتفاعات مه آلود با بارش برف و وزش باد به نسبت شدید، روز دوشنبه ابری و سرد همراه با بارندگی، در ارتفاعات مه آلود با بارش برف و وزش باد و از اواخر شب از سمت غرب استان با کاهش ناپایداری و ابر و روزهای

سه‌شنبه و چهارشنبه نیز صاف تا نیمه ابری و با افزایش دما همراه خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه های هواشناسی نشان می دهد که ساری با ثبت دمای ۲۲.۴ و رینه لاریجان با ۶.۴ درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و سردترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم ترین ساعت به ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته بیش از سه درجه افزایش نشان می دهد.

وضعیت دریای خزر از اواخر وقت امروز پنجشنبه تا صبح روز شنبه هفته آینده مواج و طوفانی پیش بینی شده است و برای فعالیت‌های دریایی مناسب نخواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha