۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۴۲
کد خبر: 85410973
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سفرای کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا و اکو در یزد نهال کاشتند

یزد- ایرنا- سفرای کشورها عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا (ACD) و کشورهای اکو روز پنجشنبه در بوستان ملل شهر یزد درخت کاشتند.

به گزارش ایرنا استاندار یزد در آیین درختکاری با حضور سفرای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا و کشورهای عضو اکو گفت: در ایران این آیین با هدف کاشت یک میلیارد درخت در سراسر کشور برگزار می‌شود، به نمایندگی از طرف مردم صلح‌دوست و سخت‌کوش استان یزد از شما دعوت می‌کنم به نشانه صلح و دوستی و به یاد همه آن‌هایی که دوستشان داریم و احترام به کودکان و زنان قربانی جنگ و خون‌ریزی به‌ویژه کودکان غزه به نام خود نهالی را بکارید.

سفرای کشورهای عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا و اکو در یزد نهال کاشتند

"مهران فاطمی" با بیان اینکه این مراسم هر سال در آستانه بهار و سومین هفته از آخرین ماه سال شمسی در سراسر ایران برگزار می‌شود، افزود: افتخار ما این است پیروی رهبری هستیم که هر سال با دستان خود نهال‌هایی را غرس و مردم را به مهربانی با طبیعت دعوت می‌کند.

سفرای کشورها عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا و کشورهایی اکو نیز در این آیین هر کدام به نام کشور خود درختی را در بوستان ملل شهر یزد کاشتند.

به گزارش ایرنا، نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیایی (ACD) استان یزد از روز چهارشنبه با حضور ۵۵ سفیر از ۱۵ ملیت در استان یزد آغاز شده و امروز (پنجشنبه) نیز ادامه دارد.

در این مجمع علاوه بر دبیر کل اکو و رییس موسسه فرهنگی آن، سفیرانی از کشورهای ترکیه، ترکمنستان، ازبکستان، تاجکیستان، پاکستان، قزاقستان، اندونزی، مالزی، فیلیپین، تایلند و قرقیزستان حضور دارند.

برگزاری نشست‌های استانی با نگاه ملی به میزبانی شهرداری، استانداری و اتاق بازرگانی از جمله برنامه‌های تدوین شده برای میزبانی سفرای عضو مجمع گفت وگوی آسیا طی این ۲ روز در استان یزد است.

طرح پیشنهادی تشکیل مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا موسوم به (ACD) برای اولین بار توسط نخست وزیر تایلند در سی و چهارمین نشست وزرای امور خارجه کشورهای آ.سه.آن در سال ۲۰۰۱ مطرح و در سال ۲۰۰۲ در تایلند تأسیس شد.

مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا با ۳۵ عضو، فراگیرترین تشکل آسیایی به شمار می‌آید که در سال ۲۰۰۲ با هدف توسعه همکاری‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی تأسیس شده است. عالی‌ترین ارگان تصمیم‌گیری مجمع، اجلاس وزیران امور خارجه است که سالانه دو نشست برگزار می‌کند، این ۲ نشست عبارتند از نشستی در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک و نشستی به میزبانی کشوری که ریاست مجمع را در همان سال بر عهده گرفته است.

همچنین کمیته میراث جهانی یونسکو ۱۸ تیر ۱۳۹۶ در چهل و یکمین نشست خود در کراکوف لهستان، با اجماع اعضا، بخشی از بافت تاریخی شهر یزد را در فهرست میراث جهانی ثبت کرد و با ثبت بافت تاریخی یزد، نخستین پرونده یک شهر تاریخی ایران در فهرست جهانی به ثبت رسیدو به عنوان میراث مشترک بشری به جهانیان معرفی شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha