۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۲۲
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85410925
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ درصد اهداکنندگان خون در لرستان از قشر کارگر هستند

خرم آباد- ایرنا - مدیرکل انتقال خون لرستان گفت: ۱۵ درصد از جمعیت ۵۷ هزار نفری اهداکنندگان خون در استان از قشر کارگر هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر علی سوری روز پنجشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) اظهار کرد: این نشان می دهد فرهنگ اهدای خون به خوبی میان همه اقشار جامعه تبیین شده است و سطح رفاه اقتصادی، تاثیر آنچنانی در اهدای خون ندارد.

وی با اشاره به اینکه پارسال تعداد کل اهداکنندگان خون در استان ۴۵ هزار نفر بود افزود: این جمعیت اکنون به ۵۷ هزار نفر رسیده است و ۵۶ درصد این افراد از اهداکنندگان مستمر خون بوده و حداقل سالی ۲ بار اهدا دارند.

دکتر سوری بیان کرد: لرستان در تامین خون بیماران مشکلی ندارد و معین استان هایی همچون خوزستان، تهران، سیستان بلوچستان و سایر مناطق نیازمند خون در شرایط اضطرار و خاص می باشد.

وی افزود: بانوان لرستانی نیز از ۱۱ سال گذشته تاکنون رتبه نخست اهدای خون را در کشور به نام خود ثبت کرده اند.

به گفته مدیرکل انتقال خون لرستان هرساله با فرارسیدن فصل سرما روند اهدای خون در کشور و به تبع آن استان با کاهش مواجه می شود که در ۱۵ روز ابتدایی اسفند نیز به علت بارش نزولات آسمانی و اختلال در تردد، با کاهش اهدای خون در استان روبرو شدیم.

سوری افزود: نیاز به خون و فرآورده های خونی خصوصا برای بیماران خاص، مادران باردار پرخطر و بیماران تصادفی دایمی است و انتظار می رود شهروندان در تمامی ایام سال از این امر خداپسندانه استقبال کنند.

۱۲ مرکز انتقال خون در لرستان وجود دارد.

۱۵ درصد اهداکنندگان خون در لرستان از قشر کارگر هستند

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha