۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۰۹
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85410889
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجار قزوینی کالاهای خود را از گمرگ استان صادر کنند

۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۰۹
کد خبر: 85410889
تجار قزوینی کالاهای خود را از گمرگ استان صادر کنند

قزوین - ایرنا - معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین گفت: تجار و بازرگانان این استان باید با هدف دستیابی به آمار واقعی، کالاهای خود را از گمرکات قزوین صادر کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی رحمانی روز پنجشنبه در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی استان قزوین، اظهار کرد: قزوین امروز صادرکنندگان عمده‌ای دارد که کارت بازرگانی آنها متعلق به استان نیست و حتی کالاهای خود را نیز از سایر گمرکات کشور به خارج صادر می‌کند.

وی با بیان اینکه آمار واقعی صادرات استان قزوین بیشتر از مقدار اعلام شده است، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم به صورت تقریبی محاسبه کنیم، حدود ۲۰ درصد صادرکنندگان عمده ما کالاهایشان را از سایر گمرکات به خارج صادر می‌کنند.

رحمانی تصریح کرد:‌ متاسفانه خیلی از صادرکنندگان ما زیر نظر اتاق بازرگانی قزوین هم نیستند،‌ بنابراین برای اطلاع رسانی دقیق و جامع به تمامی صادر کنندگان نباید فقط بخشنامه ها را به اتاق بازرگانی ابلاغ کرد.

این مسوول به تقویت بسترهای اقتصادی و صادراتی استان قزوین اشاره کرد و یادآور شد: طی چند سال گذشته استان قزوین از نظر مشوق‌ها، حمایت‌ها و همچنین مباحث تسهیل گرانه به تقویت زیرساخت‌های اقتصادی خود پرداخته و گام های خوبی را نیز در این زمینه برداشته است.

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین همچنین به تقویم شرکت نمایشگاه های بین المللی قزوین در سال ۱۴۰۳ پرداخت و خاطرنشان کرد: با هدف بهره مندی مناسب از این تقویم لازم است که با ساز و کارهای جامع و دقیقی در این رابطه تصمیم گیری شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha