۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۵۷
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 85410876
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشف حدود پنج میلیارد ریال کالای قاچاق در فامنین

۱۷ اسفند ۱۴۰۲، ۹:۵۷
کد خبر: 85410876
کشف حدود پنج میلیارد ریال کالای قاچاق در فامنین

همدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین گفت: کالای قاچاق به ارزش چهار میلیارد و ۹۶۰ میلیون ریال در این شهرستان از ۲ هزار و ۷۲۳ مورد بازرسی از ابتدای سال جاری تاکنون، کشف شده است.

به گزارش ایرنا، منصور خزایی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۷۱ پرونده شامل ۷۰ فقره تخلف صنفی و تعزیراتی به ارزش ۲ هزار و ۵۶۸ میلیون ریال و یک مورد کشف کالای قاچاق به ارزش ۲ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۱۳۹ بازرسی و نظارت در حوزه بازار و یک هزار و ۵۸۴ مورد در حوزه آرد و نان بوده است افزود: طی این بازدیدها ۲۱۹ مورد تخلف مشاهده شده که ۱۴۸ مورد با تذکر و اخذ تعهد خاتمه یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین یادآور شد: در سال جاری با همکاری پلیس اماکن ۱۶ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم انواع کود شیمیایی قاچاق و پنج هزار و ۸۰ کیلوگرم آرد یارانه‌ای خارج از شبکه کشف، ضبط و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون چندین جلسه کارگروه امنیت غذایی و کارگروه آرد و نان در شهرستان برگزار شده و ۵۹ مصوبه در راستای پیگیری و اجرای مصوبات به دستگاه‌های مربوط ابلاغ شده است.

خزایی در بخش دیگر تاکید کرد: در سال جاری و تاکنون بیش از ۱۷۱ تن اقلام تنظیم بازاری شامل برنج، گوشت قرمز منجمد، مرغ منجمد، شکر و میوه شب عید با پیگیری‌های این مدیریت جذب و تحت نظارت مستقیم بازرسان در شهرستان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه در کارگروه آرد و نان و با پیگیری‌های این مدیریت سه واحد نانوایی جدید در روستاهای فامنین راه‌اندازی شده است عنوان کرد: با احتساب این تعداد، واحدهای نانوایی فعال در شهرستان از محل دریافت آرد یارانه‌ای به ۶۴ واحد شامل ۲۹ واحد شهری و ۳۵ واحد روستایی می‌رسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فامنین با تاکید بر اینکه پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده سبب شد، ۱۹۸ تن آرد کسر شده واحدهای خبازی شهرستان دوباره شارژ شود اضافه کرد: ۲۴ تن آرد مناسبتی نیز به مناسبت‌های عید نوروز، ماه مبارک رمضان، ایام محرم و ایام اربعین جذب و به واحدهای خبازی تخصیص داده شده است.

وی در ادامه یادآور شد: سامانه تعاون برای توزیع هوشمند و سامانه‌ مرغ گرم به منظور نظارت بر چرخه توزیع از تولید تا مصرف و جلوگیری از کمبود مرغ گرم و سوء استفاده سوداگران در شهرستان راه‌اندازی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha