اجرای طرح ملی مدیریت جامع حوضه آبخیز در جنوب کرمان

جیرفت- ایرنا- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان  گفت: مدیریت جامع حوضه آبخیز جنوب کرمان از دهستان های رمون، گور، دلفارد و بخش ساردوییه با ۴٠۲ هزار هکتار آغاز شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، قاسم رحیمی نیا عصر چهارشنبه در حاشیه بهره براری از سازه آبخیزداری حوضه آبخیز بخش ساردوئیه با اشاره به اینکه این حوضه آبخیز به عنوان حوضه پایولت پروژه مدیریت جامع حوضه آبخیز در جنوب کرمان مشخص شده است افزود: در این حوضه نزدیک به ۱۱ زیر حوضه قرار دارد که در سطح ۲٠٠ هزار هکتار آن مطالعات تفصیلی اجرایی انجام و مابقی نیز در دستور کار قرار دارد.
وی اضافه کرد: از این پس هر گونه اقدام دستگاه‌ها با توجه به طرح مدیریت حوضه آبخیز انجام می شود و نیاز به هماهنگی و همکاری وجود دارد.
رحیمی نیا با بیان اینکه سازمان منابع طبیعی و به تبع آن ادارات کل منابع طبیعی به تنهایی نمی توانند متولی حفاظت از عرصه های وسیع منابع طبیعی باشند ادامه داد: حفاظت از منابع ملی نیاز به همراهی و مشارکت سایر دستگاه‌ها، نهادها و مردم دارد.
وی با اشاره به اینکه در این طرح سعی می شود تا با توانمندسازی، وابستگی روستاییان به طبیعت را کاهش داد گفت: سطح حوضه آبخیز بخش ساردوییه ۴۴ هزار هکتار است که مطالعه و عملیات های مکانیکی، بیومکانیکی، بیولوژیک و احداث ۱٠٠ سازه آبخیزداری در آن پیش بینی شده است.
مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان با بیان اینکه طی سال ۱۴٠۱ و سال جاری ۱٠ سازه آبخیزداری در این حوضه آبخیز احداث شده است افزود: سازه ای که امروز به بهره برداری رسید بنام سازه قدر دارای چهار متر ارتفاع و با ۴٠٠ مترمکعب حجم و دارای ۱۱ هزار مترمکعب حجم مخزن در رنگوییه احداث شده است.
فرماندار شهرستان جیرفت نیز ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و آبخیزداری از اقدامات موثر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری تقدیر کرد و گفت: مناطق کوهستانی ساردوئیه و جبالبارز بعنوان سرشاخه های هلیل رود محسوب می شود و هرگونه اقدامات آبخیزداری و آبخوانداری در این مناطق بسیار ارزشمند است و اثرات مثبت آن به مناطق جنوب کرمان خواهد رسید.
احمد بلندنظر با اشاره به اهمیت اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوانداری افزود: در تخصیص اعتبارات سال جدید نگاه ویژه تری به حوزه آبخیزداری و آبخوانداری خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا از ۱۵ تا ۲۱ اسفند هفته منابع طبیعی نامگذاری شده و شعار امسال این هفته، منابع طبیعی با مشارکت مردم و برای مردم است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha