اصناف پای کارند، به دقت کنترل می‌کنیم

تهران- ایرنا- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آشپزخانه فلزی در پاسخ به همراهی با دولت برای کنترل بازار شب عید، گفت: اصناف توان کنترل قیمت‌ها را دارند و این امر با کنترل قیمت ارز در بازار نتیجه بخش‌تر خواهد بود.

به گزارش ایرنا، حسن حسنی سفید آبادی فراهانی رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آشپزخانه فلزی درباره چگونگی کنترل قیمت‌های شب عید توسط این اتحادیه گفت: در اتحادیه فروشندگان لوازم آشپزخانه فلزی، نظارت های دقیقی بر اعضای صنف داریم و بازرسان اتحادیه و اتاق اصناف، به صورت روزانه قیمت‌ها را بازرسی می‌کنند اما واقعیت این است که در صنف ما، وضعیت به صورتی است که امکان گران‌فروشی وجود ندارد، چرا که عرضه و تقاضا قیمت نهایی بازار را تعیین می‌کند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه اصناف چگونه می‌توانند به دولت برای کنترل قیمت‌ها کمک کنند، گفت: اصناف توان کنترل قیمت‌ها را دارند و این امر با کنترل قیمت ارز در بازار نتیجه بخش‌تر خواهد بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم آشپزخانه فلزی افزود: اجناس لوازم آشپزخانه فلزی، لیست قیمت دارند و بهای هر جنس هم باید روی آن نصب شده باشد، علاوه براین نظارت‌های دقیق، ما در نمایشگاه‌های بهاره حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد تخفیف برای خریداران در نظر گرفته ایم. ما در صنف لوازم خانگی، کالاهای داخلی را به فروش می رسانیم و خوشبختانه هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

فراهانی درباره اینکه مردم چگونه می‌توانند شکایت خود را درباره گرانفروشی ثبت کنند گفت: اگر مغازه ای که از آن شکایت شده است، جواز داشته باشد، مردم می توانند به اتحادیه مراجعه کرده و شکایت خود را به ثبت برسانند تا رسیدگی‌های لازم انجام شود، البته ما با موضوع گران‌فروشی به تعداد بسیار کمی در این صنف مواجه هستیم چرا که بخش اعظمی از مغازه‌های فعال در صنف ما، که شامل سه هزار مغازه هستند در میدان شوش و به صورت دیواربه دیوار با یکدیگر رقابت دارند و ما هم ناظر بر فعالیت آنها هستیم.

ویدرباره جلسه روز گذشته اصناف با معاون اول رئیس جمهور هم گفت: جلسه دیروز، جلسه بسیار مطلوبی بود، خصوصا اینکه در این جلسه، درباره نقش دهی به اصناف و اتحادیه ها در کنترل بازار و حل مشکلات آنها و بازسازی و نوسازی بازار، وعده‌های بسیار خوبی داده شد.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha