استاندار: لرستان جزو استان‌های با مشارکت بالا در انتخابات شناخته شد

خرم آباد- ایرنا- استاندار لرستان گفت: این استان به برکت نام و یاد شهدا جزو استان‌های با مشارکت بالا در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری شناخته شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا فرهاد زیویار روز چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به مناسبت هفته شهید در سالن همایش‌های استانداری اظهار کرد: برگزاری کنگره ۶۵۶۶ شهید لرستان تاثیرات زیادی را در جامعه به جا گذاشت و سطح مشارکت بالای مردم در انتخابات و نشان دادن وفاداری به نظام نیز تحت تاثیر این فضا قرار گرفت.

وی افزود: در شرایطی که دشمنان نظام با تبلیغات سنگین و پر حجم می خواستند حضور مردم در انتخابات را به زیر ۱۵ درصد برسانند کار بزرگی که ملت ایران برای حفط نظام و کشور انجام داد بسیار اثرگذار بود.

زیویار بیان کرد: خطی که شهدا، جانبازان و ایثارگران برای کشور انجام دادند قابل توصیف نیست و همه در مقابل آنها مسوول هستیم.

وی اضافه کرد: در کنار برنامه های بزرگداشت شهدا، بدهکاری بزرگی نسبت به ایثارگران، سرداران و بازماندگان دفاع مقدس داریم و باید شرایطی فراهم شود که برنامه‌های بزرگداشت استانی نیز برای این ذخایر ارزشمند استان برگزار شود.

استاندار لرستان عنوان کرد: حقی که شهدا بر گردن ما دارند و فداکاری های بزرگ آنان هرگز ادا نخواهد شد.

به گزارش ایرنا، مشارکت مردم استان لرستان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، ۴۷ درصد اعلام شده است.

استاندار: لرستان جزو استان‌های با مشارکت بالا در انتخابات شناخته شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان نیز با اشاره به تقارن هفته شهید با هفته منابع طبیعی افزود: برگزاری زنگ سبز ایثار و کاشت ۱۶ درخت به نیابت ۱۶ شهید غریب از برنامه هایی بود که در استان به مناسبت آغاز هفته شهید برگزار شد.

حجت الاسلام هبت اله هاشمی بیان کرد: همچنین غباروبی گلزار شهدا به صورت سراسری و میز خدمت نمازجمعه از دیگر برنامه های هفته شهید در استان است.

وی یادآور شد:‌ یکی از برنامه های ویژه این هفته طرح "سلام شهید" است که در روز ۲۲ اسفند و شروع ماه مبارک رمضان خواهیم داشت و در راستای آن ۳۰ مدیرکل در مرکز استان به همراه ۳۰ روحانی در منزل ۳۰ خانواده شهید حضور یافته و ۳۰ جزو قرآن را قرائت خواهند کرد و در شهرستان ها نیز اجرای این برنامه با محوریت فرمانداران است.

وی افزود: همچنین یادواره ۱۴ شهید نخبه استان که رتبه زیر ۲۰۰ را در کنکورهای سراسری داشته اند نیز با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha