فرمانده سپاه مراغه: سیره شهید باکری حلقه مفقوده مدیریت کشور است

مراغه - ایرنا - فرمانده سپاه مراغه شهید «مهدی باکری» را ستاره درخشان لشکر عاشورا خواند و گفت: سیره جهادی این شهید والامقام حلقه مفقوده مدیریت کشورمان است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ «یحیی حیدری» شامگاه چهارشنبه در آیین سالگرد شهدای عملیات بدر و شهید مهدی باکری (ره) که در تالار شهید بهشتی مراغه برگزار شد، افزود: شهید باکری ۱۵ روز قبل از عملیات بدر به مشهد مقدس مشرف شده و با تضرع از آقا علی بن موسی‌الرضا (ع) خواسته بود که خداوند توفیق شهادت را نصیبش کند.

فرمانده سپاه مراغه: سیره شهید باکری حلقه مفقوده مدیریت کشور است

وی ادامه داد: سپس خدمت امام خمینی (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای رسید و با گریه و اصرار و التماس درخواست کرد که برای شهادتش دعا کنند و در نهایت نیز همانگونه شد.

فرمانده سپاه مراغه اضافه کرد: مهدی باکری فرماندهی عملیات بدر را به عهده گرفت و همزمان با هدایت رزمندگان لشکر در شرق دجله، تلاش می‌کرد تا مواضع تصرف شده را در مقابل پاتک‌های دشمن تثبیت کند و در خط مقدم به شهادت رسید.

فرمانده سپاه مراغه: سیره شهید باکری حلقه مفقوده مدیریت کشور است
شهرستان شهیدپرور مراغه در عملیات بدر ۲۲ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرد

سرهنگ حیدری این را هم بیان کرد که شهدا با تمام اخلاص جان خودشان را تقدیم، و با خداوند معامله کردند تا ما در امنیت زندگی کنیم و در هر لباسی باید قدردان ایثارگری آنان باشیم.

حاج رحیم بیگلری از رزمندگان حاضر در عملیات بدر هم در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا بیان کرد: آقا مهدی که فرماندهی لشکر عاشورا را بر عهده داشت، در حال پرتاب «آر پی جی» در خط مقدم مورد اصابت قناصه بعثی‌ها قرار گرفت.

وی با چشمانی اشک‌آلود بیان کرد: گلوله به پیشانی آقا مهدی اصابت کرده بود و وقتی خبر شهادتش به گوش رزمندگان لشکر رسید، گویی که همه در دم جان دادند.

بیگلری افزود: هنگامی که پیکرش را از طریق آب‌های هورالعظیم انتقال می‌دادند، قایق حامل پیکر وی مورد هدف «آر.پی.جی» دشمن قرار گرفت و جسدش مفقود شد.

وی اضافه کرد: آقا مهدی بعد از شهادت برادرش در عملیات خیبر گفته بود که اگر حمید مانده بود، در بدر هر دو آنان با هم به شهادت می‌رسیدند و گویی از امام رضا (ع) پیش‌خبر شهادتش را دریافت کرده بود.

به گزارش ایرنا در این یادواره شهدا «حاج مهدیقلی رضایی»، روایتگر کتاب «لشکر خوبان» نیز روایتهای شیرین و شنیدنی از شهید مهدی باکری و همرزمانش بیان کرد.

فرمانده سپاه مراغه: سیره شهید باکری حلقه مفقوده مدیریت کشور است
«حاج مهدیقلی رضایی»، روایتگر کتاب «لشکر خوبان»

بدر عملیات گسترده نظامی رزمندگان ایرانی در دوران دفاع مقدس بود که در اسفندماه ۱۳۶۳ به مدت ۱۰ روز در منطقه هورالعظیم و به فرماندهی سپاه و با مشارکت نیروی زمینی ارتش، علیه نیروهای ارتش عراق انجام شد.

این عملیات در تاریخ ۱۹ اسفند ۱۳۶۳ آغاز شد و تا ۲۹ اسفند ۱۳۶۳ ادامه داشت؛ نیروهای ایرانی در پیشروی اولیه از جزایر مجنون، موفق به گرفتن پاسگاه ترابه و تسخیر بخشی از بزرگراه بغداد-بصره شدند.

شهید «مهدی باکری» فرمانده لشکر ۳۱ عاشورا از جمله شهدای عملیات بدر بود و نام ۲۲ رزمنده مراغه‌ای نیز در میان شهدای این عملیات به چشم می‌خورد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha