۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۹:۴۴
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85410563
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار زنجان: رفع مشکل رشد اقتصادی از مسیر ارتقای بهره‌وری می گذرد

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: رفع مشکل رشد اقتصادی از مسیر ارتقای بهره‌وری می گذرد و  این موضوع باید در کانون توجه ما باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن افشارچی روز چهارشنبه در هشتمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه به ضرورت توجه به ظرفیت استان ها تاکید کرد و افزود: استان ها می توانند مسیرهای متنوع تولید ثروت را در کشور مهیا کنند و قرار این منظور باید دایره اختیار مدیران استانی بیشتر شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به قانون جهش دانش بنیان اشاره کرد و گفت: فعالان حوزه تولید باید از ظرفیت این قانون بهره حداکثری بگیرند.
به گزارش ایرنا، قانون جهش تولید دانش بنیان مشتمل بر ۲۰ ماده و ۱۰ تبصره در سال ۱۴۰۱ تصویب و ابلاغ شده و مفاد آن به توسعه بخش‌های مختلف زیست بوم فناوری و نوآوری از بخش های سرمایه گذاری در زیرساخت تا تولید محصول دانش بنیان و خلاق کمک می‌کند.
برجسته‌ترین حمایت قانون از جهش تولید در ماده ۱۱ مربوط به بندهای "ب" و "ت" این قانون است که در بند "ب" این ماده آمده است «معادل هزینه انجام شده برای فعالیت‌های تحقیق و توسعه به عنوان اعتبار مالیاتی با قابلیت انتقال به سال های آتی به شرکت‌ها و موسسات متقاضی اعطا می‌شود و معادل آن از مالیات قطعی شده سال انجام هزینه مذکور با سال‌های بعد کسر خواهد شد».

شکل گیری اقتصاد پویا در گرو ورود به حوزه نوآوری است

رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این همایش گفت: شکل گیری اقتصاد پویا در گرو ورود به حوزه نوآوری است و اگر در این جهت حرکت نکنیم موفق نمی شویم.

محمد مهدی طهرانچی افزود: مدل های گذشته پاسخگوی نیاز امروز نیست و اگر امروز مرز صنعت و دانشگاه را نزدیک نکنیم، فردا نه دانشگاه دانشجویی خواهد داشت و نه صنعت نیروی انسانی ماهر که از آن استفاده کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما یک تغییر نسلی را در جامعه داریم، اظهار کرد: این پدیده ناشی از توسعه فناوری و تغییرات محیطی است و این موضوع بر روی فعالیت های دانشگاهی هم تاثیر گذاشته است.
طهرانچی ادامه داد: این فضای جدید در دانشگاه ابعاد فرهنگی و علمی و در صنعت ابعاد اجتماعی دارد و اگر وارد نوآوری نشویم اقتصادی پویا را شاهد نخواهیم بود.
رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: منشأ توسعه مهارت های جدید و صنایع نوآورانه و تحصیل و توانمندی سازی جوشش در دانشگاه است و اگر مفاهیم را از نو بازسازی نکنیم در آینده با چالش های زیادی به ویژه در حوزه نیروی انسانی مواجه خواهیم شد.
به گزارش ایرنا همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه ۱۶ و ۱۷ اسفند به میزبانی زنجان در حال برگزاری است.

صنعت و دانشگاه هر دو در نبود ارتباط مناسب بین هم مقصرند

نمایند مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی نیز در همایش گفت: ارتباط بین صنعت و دانشگاه یک شعار و ویترین است و البته هر دو طرف هم در این خصوص مقصر هستند.

مصطفی طاهری به لزوم اصلاح آیین نامه های ارتقای استادان دانشگاه و تمرکز زیاد آن بر مقاله به جای راه حل های عملی برای تولید تاکید کرد و گفت: باید به سمتی برویم که گره های حوزه تولید را از طریق دانشگاه حل کنیم و برای این امر امتیاز هم لحاظ کنیم.
وی به تاسیس اندیشکده های متعدد در دستگاههای اجرایی اشاره کرد و گفت: این رویه درستی نیست چرا که خروجی این مراکز به اندازه نیروهایی که در اختیار دارند نیست و دستگاهها می توانند پژوهش هایشان به مراکز پژوهشی توانمند محول کنند.
به گزارش ایرنا همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه ۱۶ و ۱۷ اسفند به میزبانی زنجان در حال برگزاری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha