۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۵۰
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85410442
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تاخت ۶۰ اسب در شروع هفته آخر کورس گنبدکاووس+ فیلم

۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۷:۵۰
کد خبر: 85410442
تاخت ۶۰ اسب در شروع هفته آخر کورس گنبدکاووس+ فیلم

گنبدکاووس - ایرنا - روز نخست هفته هجدهم و پایانی (قهرمانی) مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس عصر امروز چهارشنبه با تاخت ۶۰ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» در ۶ کورس شامل یک دور هزار متری، ۲ دور هزار و ۲۰۰ متری، ۲ دور هزار و ۵۵۰ متری و یک دور هزار و ۷۰۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور اول این مسابقات، ۱۰ راس اسب سه ساله نژاد ترکمن maiden در دسته مبتدی و نبرده به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با هم به رقابت پرداختند که اسب «ایران گلد مهدوی» زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های «گل کوئین الهامی» و «آیهان حسین پور» به ترتیب رتبه دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور دوم بازهم ویژه اسب‌های سه ساله نژاد ترکمن maiden در دسته مبتدی و نبرده بود که با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «خان رهسپار» اول شد و اسب‌های «شاه صنم مراوه» و «گنج قابوس» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور سوم که ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته پنج بود و با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد، اسب «افراسیاب» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «وی آی پی» و «کوماتسو» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور چهارم روز نخست هفته هجدهم و قهرمانی مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس ویژه اسب‌های سه ساله نژاد دوخون maiden در دسته مبتدی و نبرده بود که با شرکت ۱۱ راس اسب به مسافت هزار و ۵۵۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «یاسین خان» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های «دومنیک» و «اکو» به‌ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور پنجم این مسابقات که ویژه اسب‌های سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته برنده بود و با شرکت ۹ راس اسب به مسافت هزار و ۵۵۰ متر برگزار شد، اسب «دپرم» اول شد و اسب‌های «نایس کاپ» و «بابا صفا» به ترتیب دوم و سوم شدند.

رقابت در دور ششم و پایانی این مسابقات هم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته چهار بود که با شرکت هشت راس اسب به مسافت هزار و ۷۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «زنیتال» اول شد و اسب‌های «هواسپریت» و «جاناول» به ترتیب دوم و سوم شدند.

برگزار کنندگان روز نخست هفته هجدهم مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه - زمستانه گنبدکاووس در پایان هشت میلیارد و ۵۶۲ میلیون ریال جایزه نقدی به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های برتر پرداخت کردند.

قرار است روزهای دوم، سوم و چهارم مسابقات این هفته نیز فردا پنجشنبه، جمعه ۱۸ و شنبه ۱۹ اسفندماه جاری در مجموعه سوارکاری گنبدکاووس برگزار و پرونده این فصل مسابقات بسته شود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha