سرمربی تیم ملی تفنگ: ۵۰ درصد برنامه‌هایمان محقق شد/ روند کلی را مثبت می‌بینم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی تفنگ با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ گفت: اگر بخواهیم به صورت کلی این سال را مورد ارزیابی قرار دهیم باید گفت روند کلی خوب بود اما مشکلاتی داریم که باید حل شود تا مسیر هموارتری را برای رسیدن به موفقیت در پیش داشته باشیم.

مریم طالبی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سالی که گذشت موفقیت‌هایی برای اولین‌بار به دست آمد که خوشحال کننده بود، از جمله در تیراندازی به اهداف پروازی و تفنگ در قهرمانی جهان نخستین مدال بزرگسالان را به دست آوردیم و در همین سال هم موفق شدیم ۲ سهمیه برای المپیک پاریس را به نام ایران ثبت کنیم.

وی ادامه داد: پیش‌بینی من این بود تا قهرمانی آسیا در اندونزی بتوانیم ۴ سهمیه بگیریم که این اتفاق رخ نداد، البته دلایلی دارد که مشخص است. برنامه‌ای که کادر فنی تیم ملی تفنگ به فدراسیون ارائه کرده بود با وجود همه تلاش‌ها تنها حدود ۴۵ تا ۵۰ درصد آن محقق شد، نظر ما این بود قبل از بازی‌های آسیایی اردویی را در هانوفر برگزار کنیم و پیش از مسابقات قهرمانی آسیا نیز این اردو تکرار شود اما این موضوع محقق نشد.

سرمربی تیم ملی تفنگ گفت: تا امروز هیچ مسابقه‌ای را با فشنگ و ساچمه تست شده برگزار نکردیم، این موضوع در رشته خفیف خیلی تاثیرگذار است و در رشته‌های بادی هم اثرات خود را دارد. آنهایی که با تیراندازی آشنایی دارند این را خوب می‌دانند اگر ورزشکاری بدون تست ساچمه و فشنگ وارد یک مسابقه معتبر شود با چه شرایطی دست به گریبان است. از سویی دیگر ما دو المپین داریم که حضورشان در پاریس قطعی است و آنها باید تجهیزات خود را در آلمان و هانوفر به روز کنند، این هم موضوعی است که باید به آن توجه داشت چراکه در نتایج پیش رو تاثیرات خود را دارد.

سرمربی تیم ملی تفنگ: ۵۰ درصد برنامه‌هایمان محقق شد/ روند کلی را مثبت می‌بنیم

طالبی گفت: رقابت‌های کسب سهمیه المپیک در برزیل ۲۱ فرودین سال ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و برنامه‌ریزی کرده بودیم که بعد از حضور در مسابقه دورتموند که ۲۵ اسفند است راهی هانوفر شویم تا تیراندازان تجهیزات خود را به روز کرده و ساچمه و فشنگ لازم را تست کنند.

وی تاکید کرد: حل مشکلات ما با توجه به شرایط خاصی که داریم فراسازمانی بوده و نیازمند یک عزم جدی است. همین الان با تلاش‌ رئیس فدراسیون هر ورزشکار این امکان را در اختیار دارد که بدون مشکلات قبلی و گمرکی یک سلاح را وارد کشور کند که کمک شایانی به ورزشکاران می‌کند اما این همه مشکلات را حل نمی‌کند و باید مشکلات دیگر را هم برطرف کرد.

سرمربی تیم ملی تفنگ خاطر نشان کرد: با توجه به تحریم‌هایی که علیه ایران صورت می‌گیرد تنها راه به‌روزرسانی سلاح و برطرف کردن نیازهای ما حضور در اردوی هانوفر است و غیر از این راهی نداریم. خیلی از فروشگاه‌ها و فروشنده‌ها به‌خاطر تحریم‌ به تیم ایران فشنگ و ساچمه نمی‌دهند و از سویی دیگر آنقدر درخواست زیاد شده که بحث بازاریابی و حامیان مالی هم کم‌رنگ شده و همه این‌ها شرایط را برای ما سخت می‌کند.

سرمربی تیم ملی تفنگ: ۵۰ درصد برنامه‌هایمان محقق شد/ روند کلی را مثبت می‌بنیم

اگر به قبل باز گردیم آیا طالبی یشنهاد هدایت تیم ملی تفنگ ایران را قبول می‌کند یا خیر که وی در پاسخ، گفت: پاسخ به این سئوال خیلی سخت است، زمانی که تیم را تحویل گرفتم یکسال تا المپیک فاصله داشتیم و می‌دانستم کار آسانی پیش روی ما نیست اما تصورم این بود که برای بازی‌های آسیایی و قهرمانی آسیا با شرایط بهتری آماده می‌شویم و هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد شرایط تا این حد سخت شود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم به روند تیم تفنگ در سال ۱۴۰۲ نمره بدهم، بر اساس سیاست‌های فدراسیون و پیگیری آنها برای برطرف کردن مشکلات از ۱۰، نمره ۱۰ را می‌دهم اما اگر شرایطی که ما طی آن آماده مسابقات شدیم را بررسی کنم از ۱۰ نمره ۵ می‌دهم.

سرمربی تیم ملی تفنگ به کسب دو سهمیه تفنگ اشاره کرد و یادآور شد: دو سهمیه را کسب کردیم و به سهمیه‌های دیگر هم در برزیل امیدواریم. مدال نقره میکس توسط نکونام و امیرانی هم که در بالاترین سطح مسابقات قهرمانی جهان در باکو به دست آمد هم از دیگر اتفاقات خوب ۱۴۰۲ بود. ناگوارترین موضوعی که در این سال با آن مواجه شدیم از دست رفتن سهمیه نجمه خدمتی در سه وضعیت فینال اندونزی بود که در آن شرایط عجیب رخ داد و پوریا نوروزیان هم این فرصت و شانس را داشت تا سهمیه بگیرد که نشد اما ما همچنان به آینده امیدواریم و به تلاش خود ادامه می‌دهیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha