رویکرد جهادی دولت سیزدهم برای پایداری آب شرب اندیمشک تا افق سال ۱۴۲۵

اهواز-ایرنا- دولت سیزدهم در اقدامی جهادی، تنش آبی در شهرستان اندیمشک را با صرف یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برطرف کرد. پایداری آب شرب منطقه تا افق سال ۱۴۲۵ از مزایای مهم این طرح است.

عباس صدریان‌فر مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: طی بررسی‌های کارشناسی و با توجه به اهمیت موضوع، مقرر شد مشکل آب شرب شهرهای شوشتر، دزفول، اندیمشک، مسجدسلیمان، هفتکل، لالی ، ایذه و باغملک حل شود.

این در حالی بود که باوجود سرمایه‌گذاری‌های وسیع سالهای گذشته برای آبرسانی به مردم خوزستان، میزان و حجم اغلب آب شرب شهرها، روستاهای استان و کیفیت آن رضایت مردم را جلب نکرده بود.

به گونه‌ای که به ویژه در ایام گرم سال مناطق انتهایی خطوط آبرسانی با افت فشار و قطعی آب مواجه می‌شدند که در راستای آن طرح غدیر با تلاش شبانه‌روزی ۲هزار نفر از نیروهای آب وبرق به مرحله بهره‌برداری شد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: پس از راه‌اندازی طرح غدیر، یکی از مهمترین اقدامات جهادی این سازمان، طرح جامع آبرسانی به شهرستان اندیمشک است که این مهم به عنوان یک طرح جامع در وزارت نیرو مصوب و توسط سازمان آب و برق خوزستان اجرا شد.

وی گفت: از مهمترین مزایای این طرح، علاوه بر پایداری آب تا افق سال ۱۴۲۵، می‌توان به سازگاری با اصول زیست محیطی و نیز کیفیت بسیار بالای رودخانه دز با ای سی زیر ۶۰۰ اشاره کرد.

مدیرعامل سازمان آب وبرق خوزستان تصریح کرد: این ایستگاه تصفیه خانه در گام اول با سه دستگاه پمپ قدرت برداشت ۴۰۰ لیتر بر ثانیه معادل ۳۵ هزار متر مکعب در شبانه روز را خواهد داشت و مشکل آب شرب جمعیتی افزون بر ۷۵ هزار نفر را حل کرد.

صدریان‌فر گفت: با اجرای این طرح، ۱۶ کیلومتر خط لوله و ایستگاه پمپاژ در جواز رودخانه دز اجرا شد.

وی هزینه اجرای این طرح را یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha