رئیس ستاد امر به معروف آستارا : رفتار درست با ارباب رجوع بهترین معروف است

آستارا - ایرنا - رئیس ستاد امر به معروف شهرستان آستارا گفت: رفتار درست با ارباب رجوع بهترین معروف است و مسئولان و کارکنان دستگاه های اجرایی باید نسبت به آن اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی روز چهارشنبه در همایش ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آستارا که در محل سپاه برگزار شد، اظهارکرد: رسالت مهم ستاد و شوراهای امربه معروف و نهی از منکر؛ جهاد تبین، آگاهی بخشی صحیح به جامعه، معرفت افزایی و شناخت و روشنگری است.

امام جمعه شهرستان آستارا با بیان اینکه یکی از اهداف دشمن در اغتشاشات اخیر بی ثبات کردن مسائل اقتصادی کشور بود، افزود: شهریور ماه سال گذشته ثبات اقتصادی توسط دولت انقلابی ایجاد شده بود که دشمن با ایجاد اغتشاشات سعی در برهم زدن این ثبات داشت. امروز همه ما باید وظیفه خود دانسته و در راستای جهاد تبیین برای برون رفت از مشکلات نقش بسزایی در جامعه ایفا کنیم.

وی با بیان اینکه جامعه بی تفاوت خطرناک تر از جامعه مخالف است، خاطرنشان کرد: در هیچ یک از امورات خود نباید بی تفاوت باشیم لذا برگزاری کارگاه ها و همایش های امر به معروف و نهی از منکر یک امر ضروری است.

وی با بیان اینکه ممکن است نحوه امر به معروف و نهی از منکر ناآگاهانه نتیجه معکوس داشته باشد، گفت: در رسانه های معاند در لباس روحانیت به بهانه های مختلف ضد دین صحبت می کنند لذا باید فرمایشات مقام معظم رهبری در این حوزه را سرلوحه کار و اهداف خود قرار دهیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندر مرزی آستارا با بیان اینکه باید بستر لازم را برای نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراهم کنیم، تصریح کرد: با همدلی اجزای حاکمیت در شهرستان ها، اقدامات شاخصی انجام شده که متمم این موضوع باید پرورش نیروهایی برای نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر باشد تا این ارزش تبدیل به ضد ارزش نشود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرزی بندر آستارا هم در ادامه این همایش اظهارکرد: گاهی امر به معروف و نهی از منکر را تنها معطوف به موضوع حجاب و عفاف می دانیم در حالیکه در تمام شئونات باید این موضوع حاکم بوده و اجرایی شود.

یاسر همدمی افزود: دشمن همواره در راستای عدم تاثیرگذاری و بی تاثیر بودن امر به معروف و نهی از منکر برنامه‌ریزی و سرمایه گذاری می‌کند که باید هوشیار باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آستارا با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در همه ادیان الهی مطرح شده است، بیان کرد: جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در نظام تکوینی و تشریعی ویژه، حساس و مقدس است.

همدمی تصریح کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک موهبت الهی راه سعادت و نجات از بحران‌ها و مشکلات را به انسان نشان می دهد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندر مرزی آستارا خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر در قانون اساسی کشور تاکید شده است و این نشان از اهمیت این موضوع دارد، باید در مجموعه تحت مدیریت خود طوری عمل نماییم که مردم بهترین نتیجه را ببینند.

وی تاکید کرد: عدم رعایت شئونات اخلاقی، تبعیض بین کارکنان و ارباب رجوع مصداق تخلف محسوب می شود که باید در ادارات مورد توجه واقع شود.

شهرستان مرزی بندر آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در غربی‌ترین نقطه استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با استان اردبیل و کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد؛ این شهرستان دارای سه مرز دریایی، ریلی و بزرگراهی و فضای مناسبی برای تجارت در منطقه است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha