ملی‌پوش بدمینتون: ۱۴۰۲، سال ظهور نیروهای جوان بود/ به المپیک نمی‌رسم

تهران- ایرنا- عضو تیم ملی بدمینتون گفت: ۱۴۰۲ سال ظهور نیروهای جوان بود. امیدوارم بازیکنان جوان با کمک بزرگترها بتوانند به نتایج خوبی برسند و باعث افتخار مردم ایران شوند.

نسیم صفایی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره سالی که بر بدمینتون ایران گذشت، اظهار کرد: ۱۴۰۲ سال خوبی بود و ما در چند مسابقه شرکت کردیم اما نتایج باب میل خود را کسب نکردیم و چند نکته مثبت این سال حضور حامیان مالی جدید در لیگ برتر بدمینتون بود. تیم آتش نشانی در لیگ برتر حمایت بی‌نظیری از لحاظ برگزاری مسابقات و تمرینات داشت و شرایط تیم عالی بود.

نکته منفی سال گذشته کمبود اعزام‌ها بود

وی افزود: تنها نکته منفی این سال کمبود اعزام به مسابقات برون مرزی بود. بچه‌های ایران تجربه کمی در مسابقات بین‌المللی دارند و اگر در سال جدید این نکته را تقویت کنیم، می‌توانیم نتایج بهتری در مسابقات مختلف کسب کنیم.

ملی‌پوش بدمینتون یادآور شد: در سال گذشته به مسابقات دانشجویان روسیه توسط فدراسیون دانشگاهی اعزام شدم و در مسابقات بین‌المللی بحرین با هزینه شخصی شرکت کردم و در نهایت در مسابقات بین‌المللی جام فجر در یزد بازی کردم. در کنار آن در مسابقات داخلی رنکینگ‌ها و لیگ برتر حضور داشتم.

وی ادامه داد: اولین دوره بود که مسابقات بین‌المللی دانشجویان روسیه برگزار شد و جو متفاوتی برایم داشت اما توانستم تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کنم. در مسابقات بین‌المللی بحرین نیز حریفان قدرتمندی چون هند، چین و ژاپن حضور داشتند و توانستم در آنجا هم به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنم. در مسابقات بین‌المللی فجر نیز تا ۳۲ بازیکن برتر صعود کردم اما برابر نماینده هند بازی را واگذار کردم.

ملی‌پوش بدمینتون: ۱۴۰۲، سال ظهور نیروهای جوان بود/ به المپیک نمی‌رسم

از قدرت‌های بدمینتون جهان عقب ماندیم

صفایی خاطرنشان کرد: باید دوباره تاکید کنم که تجربه بچه‌های ایران نسبت به رقیبان در مسابقات بین‌المللی کم است و تمرینات مداوم نداریم. در تمامی کشورهای دنیا بدمینتون‌بازان روزی ۶ ساعت در ۶ روز هفته تمرینات تخصصی انجام می‌دهند. این بازیکنان تجهیزات و امکانات کامل دارند و بزرگ‌ترین ضعف عقب ماندن ما از قدرت‌های بدمینتون جهان این دو مورد است.

وی اضافه کرد: تصمیم دارم تا برای آینده به تمریناتم ادامه دهم اما سعی می‌کنم در مسابقات بیشتری با حمایت حامیان مالی و هزینه شخصی شرکت کنم و امیدوارم نتیجه خوبی در مسابقات سال جدید بگیرم. شرایط بدمینتون سال گذشته نسبت به چند سال گذشته بهتر بود و ما توانستیم چند مقام بین‌المللی کسب کنیم و یک مقام سوم دونفره در بحرین به دست آوردیم.

۱۴۰۲ سال ظهور بازیکنان جوان بود

ملی‌پوش بدمینتون یادآور شد: من به المپیک امسال نمی‌رسم زیرا تا اردیبهشت ما پرونده سهمیه المپیک بسته می‌شود و ما فقط دو ماه وقت داریم. در دو ماه غیرممکن است تا یک بازیکن به المپیک برسد و باید از یکسال و نیم قبل اقدام کند.

وی گفت: ۱۴۰۲ سال ظهور نیروهای جوان برای بدمینتون ایران است که در این مدت خیلی‌ها خود را مطرح کردند. امیدوارم بازیکنان جوان با کمک بزرگترها بتوانند به نتایج خوبی برسند و باعث افتخار مردم ایران شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha