۷۰ فیلم در روستاهای خراسان شمالی اکران شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۷۰ فیلم مختلف توسط سینما سیار در سال جاری در مناطق محروم و دوردست استان اکران شد که از سوی مردم به ویژه کودکان و نوجوانان مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا تقی صادقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان اظهار کرد: امسال پنج هزار نفر از اهالی روستاها و مناطق عشایری و محروم استان با سینما سیار فیلم تماشا کردند.

وی افزود: با توجه به اینک سینما سیار باید درآمد ایجاد کند اینک در خصوص فروش بلیت به روستاییان و مناطق محروم دچار مشکلاتی شده ایم و در این خصوص خواستار حمایت خیران، سازمان ها و دستگاه ها و مسوولیت های اجتماعی هستیم.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی تصریح کرد: سازمان ها و دستگاه های اجرایی همچون آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی و سایر ارگان ها می توانند در این طرح ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان را یاری کنند و ما برای مخاطبان آنان فیلم اکران خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: کانون های مساجد استان در سال جاری به سینما سیار مجهز شد که ظرفیتی برای اکران فیلم در مناطق محروم فراهم شده است که در این خصوص نیازمند مشارکت هستیم تا بتوانیم تعداد بیشتری از مردم را زیر پوشش برنامه های پخش فیلم قرار دهیم.

صادقی در بخش دیگری از سخنانش از معماری مساجد استان گلایه کرد و گفت: متاسفانه در این خصوص آسیب جدی دیده ایم و معماری مساجد دست خوش تغییرات زیادی شده است در حالی که حتی باید معماری ساخت و ساز پیرامون مساجد نیز باید در شان و جایگاه این تمدن عظیم باشد اما از آن غفلت کرده ایم.

وی به کارکرد مساجد در بخش های مختلف نیز اشاره ای کرد و افزود: همه سازمان ها و دستگاه ها باید نقش خود را در مسجد ایفا کنند که این مهم را از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آغاز کرده ایم و برنامه سال آینده را در این خصوص برنامه ریزی کرده ایم.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان شمالی گفت: اینک باید تمامی سازمان ها و دستگاه های استان در این خصوص برنامه داشته باشند و همچنین مدیران و مسوولان نیز باید با مسجد محله خود ارتباط تنگاتنگ برقرار کنند.

۳۰ هزار عضو کانون های مساجد

وی تعداد اعضای کانون های مساجد استان را ۳۰ هزار نفر ذکر کرد و افزود: ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان وجود دارد که سالانه برنامه های مختلفی را برای گروه مخاطبان مختلف برگزار می کنند که برگزاری ۸۸ کارگاه‌آموزشی، تولید پنج مستند فیلم، برگزاری ۱۰۰ پایگاه اوقات فراغت از آن جمله است.

صادقی تصریح کرد: ۱۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رییس جمهور برای تجهیز کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اختصاص یافت.

وی اظهار کرد: ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رییس جمهور به استان برای تعمیر و تجهیز کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ابلاغ شده بود که از امیدواریم این میزان اعتبار کامل اختصاص یابد تا تحولی در تجیهز کانون های استان داشته باشیم.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان و یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha