میامی میزبان جشنواره ورزشی «دا» در استان سمنان است

سمنان - ایرنا - مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: جشنواره ورزشی «دا» با هدف نشاط افزایی در بین دانش‌آموزان به میزبانی یکی از مدرسه‌های شبانه‌روزی فقط در شهرستان میامی در حال برگزاری است.

سید محمدتقی علوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جشنواره ورزشی «دا» با هدف نشاط افزایی در بین دانش‌آموزان در مدرسه‌ دخترانه شبانه‌روزی حسین آباد کالپوش میامی در حال برگزاری است.

این مسوول بیان کرد: احیا و توسعه ورزش های سنتی و بازی های بومی و محلی، افزایش مشارکت زنان و دختران در فعالیت های فرهنگی و ورزشی و توسعه آیین و رسوم سنتی و ملی با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی از اهداف جشنواره «دا» است.

وی با توضیح اینکه واژه «دا» به گویش لری به معنای «مادر» است و این جشنواره ملی با هدف توسعه ورزش در بین بانوان کلید خورد، ادامه داد: جشنواره ورزشی «دا» در مدرسه شبانه‌روزی دخترانه در حسین آباد کالپوش میامی با همراهی و مشارکت آموزش و پرورش در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: آموزش سبک زندگی، مهارت‌های فردی، انتخابی و استعدادیابی دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ در اولویت برنامه های اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های زندگی نیز در قالب جشنواره دا فردا یکشنبه برای جامعه هدف برگزار می‌شود.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد. شهرستان‌های سمنان و شاهرود هر یک بیش از ۲۰۰ هزار نفر، دامغان نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر، گرمسار ۸۰ هزار نفر، مهدیشهر ۵۰ هزار نفر، میامی ۴۰ هزار نفر، سرخه ۲۰ هزار نفر و آرادان ۱۵ هزار نفر جمعیت دارند.

استان سمنان که به «دارالمرحمه» معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha