۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۵۷
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85410166
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۸ کیلومتر از طرح جهاد آبرسانی در روستاهای مرزی خراسان‌شمالی اجرا شد

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: ۳۸ کیلومتر از طرح جهاد آبرسانی تاکنون در روستاهای مرزی رازوجرگلان با هدف بهره مندی از آب شرب پایدار اجرا شده است.

رضا نعیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: جهاد آبرسانی با شعار لبخند برای روستاهای ایران این روزها در شهرها و روستاهای مرزی رازوجرگلان در قالب مجتمع پرسه سو فعال است تا اهالی این مناطق از نعمت آب پایدار بهره مند شوند.

وی افزود: خط انتقال چاه سنگسار به شهر راز و روستاهای در مسیر با همکاری تیپ ۴۵ گرگان انجام می شود.

نعیمی گفت: با اجرای این طرح روستاهای سوخسو رحیمی، پرسه سو، سوخسو هاشم و آلمادوشن از نعمت آب پایدار بهره مند و کمبود آب شرب شهر غلامان و راز نیز برطرف می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ادامه داد: در این طرح ساخت سه ایستگاه پمپاژ از سنگسار به غلامان و سه ایستگاه از غلامان به راز در دست احداث است و خاکبرداری مخزن ۲ هزار مترمکعبی غلامان نیز تکمیل شده است.

وی یادآور شد: طرح جهادآبرسانی در ۱۶۴ روستا در قالب چهار مجتمع آبرسانی "سد شیرین‌دره" بجنورد، "زیدر سرانی" شیروان، "پرسه سو" رازوجرگلان و "کهنه جلگه" در حال اجرا است.

شهرستان رازوجرگلان هم مرز با کشور ترکمنستان بوده و دارای سه بخش مرکزی، جرگلان و غلامان است.

به گزارش ایرنا، ۲۰۰ روستای خراسان شمالی دچار تنش آبی است و از این تعداد ۷۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود.

خراسان شمالی در منطقه خشک و نیمه خشک ایران قرار گرفته است که علاوه بر این موضوع در دهه های اخیر وقوع پدیده تغییر اقلیم، یکی از عوامل تاثیرگذار بر منابع آبی این استان بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha