کارخانه تولید «کود فسفاته» در کشت و صنعت امام خمینی (ره) خوزستان؛ تحقق رشد تولید

اهواز - ایرنا - کارخانه تولید کود فسفاته شرکت کشت و صنعت امام خمینی (ره) در خوزستان گامی مهم در راستای افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی  این استان به شمار می‌رود و که آماده بهره‌برداری است.

به گزارش ایرنا کارخانه کودهای آمونیوم فسفات نیتراته و سولفات آمونیوم مایع، تولید کننده کودهایی است که از انواع مهم نهاده‌ها در جهت افزایش بهره‌وری محصولات کشاورزی محسوب می‌شوند و نقش مهمی در تامین امنیت غذایی دارند. بر اساس این مهم سال گذشته کار راه‌اندازی کارخانه فروردین ماه سال ۱۴۰۱ در کشت و صنعت امام خمینی آغاز شد.

این کارخانه از جمله طرح‌های دانش‌بنیان به شمار می‌رود و بهره‌برداری از آن در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه دانش بنیان در عرصه‌های مختلف است.

کارخانه تولید کود فسفاته و نیتراته گامی مهم در جهت بهبود کشاورزی است که افزایش تولید محصولات را به دنبال دارد و تامین کودهای اراضی کشاورزی خوزستان از اهداف مهم این طرح دانش‌بنیانی است.

این کارخانه با اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۱۷۰ نفر آماده راه اندازی است و در خط تولید آن همه تجهیزات براساس به روزترین فناوری‌های روز دنیا با توان داخلی ساخته شده است.

این کارخانه توانایی تولید انواع مختلفی از کودهای معدنی بر پایه عناصر غذایی اولیه و ثانویه را دارد. به طور کلی عناصر غذایی موجود در این کودها شامل ازت به صورت نیتراته و آمونیاکی، فسفر، پتاسیم، گوگرد و کلسیم است.

عبدعلی ناصری، مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر در خصوص این طرح می‌گوید: با آغاز به کار خط تولید این کارخانه، سالیانه حدود ۲۰ هزار تن کود فسفاته و نیتراته تولید می‌شود و در فاز توسعه‌ای، علاوه بر تامین نیاز کشت و صنعت‌های نیشکری، کود مورد نیاز کشاورزی استان نیز تامین خواهد شد.

به گفته وی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی بستر مناسبی را برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در تولید و خودکفایی کشور ایجاد کرده و برنامه‌های متنوعی برای رونق صنایع پایین دستی دارد.

کشت صنعت امام خمینی(ره) در ۳۰ کیلومتری جنوب شهرستان شوشتر در استان خوزستان واقع شده است.

در کشت و صنعت امام خمینی(ره) واحدهای صنعتی از قبیل کارخانه شکر خام (با ظرفیت ۱۰۰هزار تن)، کارخانه خوراک‌دام (با ظرفیت ۱۰۰هزار تن) و کارخانه تخته نیمه سنگین یا MDF (با ظرفیت ۱۰۰هزار تن) نیز احداث شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha