۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۵۸
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85410149
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

متخلفان صنفی در گیلان بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال جریمه شدند

رشت - ایرنا - مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: از ابتدای امسال تاکنون متخلفان صنفی در استان بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال جریمه شدند.

مرتضی امینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون با رسیدگی به ۲۴ هزار و ۶۸۰ پرونده، ۹۹.۹ درصد پرونده‌های رسیده به تعزیرات حکومتی استان مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

وی افزود: سرعت رسیدگی برای ایفای نقش بازدارندگی برخورد با تخلفات اقتصادی از اهمیت ویژه برخوردار است که در این راستا هرکدام از این پرونده‌ها به طور میانگین در کمتر از ۱۱ روز در گیلان رسیدگی شد و در حال حاضر فقط ۱۰۸ پرونده باقی مانده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان ادامه داد: برای متخلفان پرونده‌های رسیدگی شده رای محکومیت صادر و در مجموع آنان به پرداخت ۱۳ هزار و ۷۹۸ میلیارد و ۵۴۴ میلیون و ۷۹۲ هزار ریال جریمه محکوم شدند.

وی در ادامه به آغاز مرحله نخست طرح ویژه نوروزر و ماه مبارک رمضان اشاره و بیان کرد: مرحله نخست این طرح با هدف حفظ ثبات قیمت‌ها در بازار به ویژه مراکز عمده خرید و عرضه‌ کالاهای اساسی، نمایشگاه‌های بهاره، میادین میوه و تره بار، شرکت های مسافرتی، رستوران‌ها، قنادی‌ها و دیگر صنوف آغاز و تا روز ۲۹ اسفند ماه ادامه دارد.

امینی اضافه کرد: در مرحله دوم که از یکم فروردین ۱۴۰۳ آغاز و تا بیست و یکم فروردین ادامه خواهد یافت، نظارت‌ها در مراکز اسکان و پذیرایی، اقامتگاه‌ها، اماکن زیارتی، زائرسراها، هتل‌ها و مراکز توزیع ویژه اقلام ماه مبارک رمضان مورد بازرسی گروه گشت مشترک تعزیرات حکومتی و دستگاه‌های ناظر و همراه قرار می‌گیرد.

وی بیان داد: هر گروه بازرسی شامل ناظران مشترکی از تعزیرات حکومتی، صمت، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، بسیج اصناف، گردشگری، پلیس اماکن و پلیس امنیت اقتصادی است که فرایند توزیع و عرضه‌ انواع کالا و خدمات بازار شب عید و ماه مبارک رمضان را نظارت می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان در خاتمه بیان کرد: سامانه‌ گویای ۱۳۵ تعزیرات حکومتی آماده‌ دریافت گزارشات مردمی در خصوص تخلفات احتمالی در بازار سراسر استان گیلان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha