۶۰ هزار هکتار زمین در چهارمحال و بختیاری به طرح جهش تولید اختصاص یافت

شهرکرد- ایرنا- معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سال‌زراعی جدید ۶۰ هزار هکتار زمین در استان به طرح جهش تولید در دیم‌زارها اختصاص پیدا کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیروس بیک‌بکان روز چهارشنبه در خصوص اجرای طرح جهش تولید در در دیم‌زارهای چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از این سطح ۴۵ هزار هکتار گندم، ۱۲ هزار هکتار جو و بقیه سایر محصولات دیم است.

وی با اشاره به همکاری ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) برای اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای چهارمحال و بختیاری افزود: این طرح سال گذشته در سطح ۳۲ هزار هکتار از زمین‌های دیم استان اجرایی شد.

بیک‌بکان تصریح کرد: سال گذشته ۶۹ دستگاه انواع ادوات کشاورزی از طریق خط اعتباری طرح جهش تولید در دیم‌زارها با کارمزد چهار درصد بین کشاورزان متقاضی واجدشرایط در استان توزیع شد که از این تعداد ۵۱ دستگاه کارنده بوده است و در سال‌زراعی جاری افزون‌بر ۱۰ هزار هکتار زمین دیم با همان دستگاه‌ها کشت مکانیزه شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای سال‌زراعی جدید ۱۵ دستگاه کارنده جذب شده است و در سال گذشته ۸۰۰ تن بذر گندم دیم بین کشاورزان توزیع شد که این میزان در سال‌زراعی جدید با ۱۲۰ درصد افزایش به افزون‌بر یک‌هزار و ۸۰۰ تن رسید.

بیک‌بکان تاکید کرد: همچنین سال گذشته ۳۰۰ تن و در سال‌جاری ۳۸۰ تن بذر جو بین کشاورزان چهارمحال و بختیاری توزیع شد و در سال‌زراعی جدید ۱۴ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی به کشت حفاظتی با دستگاه‌های کشت مستقیم اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال استان به بخش کشاورزی وابسته است که از مجموع زمین‌های چهارمحال و بختیاری ۲۵۰ هزار هکتار برابر ۱۵ درصد سطح زیرکشت زمین‌های کشاورزی استان است.

هم‌اکنون ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha