۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۵۱
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85410102
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پالایشگاه آبادان خوراک هشت پتروشیمی را تولید و تامین می‌کند

آبادان - ایرنا - مدیر عامل پالایشگاه آبادان گفت: این پالایشگاه خوراک هشت پتروشیمی را تولید و تامین می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا حکیم قیم روز چهارشنبه در یازدهمین نشست بررسی پیشرفت طرح‌های ارتقای کیفیت محصولات شرکت‌های پالایشی با اولویت کاهش میزان تولید نفت کوره به میزبانی شرکت پالایش نفت آبادان گفت: پالایشگاهی که در سال ۹۴ از آن به عنوان موزه و زیانده یاد میشد امروز به همت مردان جهادگر و متخصصان خود و حمایت‌های شرکت ملی پالایش و پخش به پالایشگاه تاثیرگذار تبدیل شده است.

وی با اشاره به تولید ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام در روز در پالایشگاه آبادان اشاره و بیان کرد: با همت و تخصص داخلی به سودای ۶۳۰ هزار بشکه در روز را در سر داریم.

قیم افزود: پالایشگاه آبادان با نوسازی بیش از ۶۰ درصد واحدهای خود دیگر پالایشگاهی پیر و فرسوده نیست و با تمام توان به پیش می‌رود و امیدواریم که تا پایان دولت سیزدهم بتوانیم تمامی واحد های قدیمی خود را نیز نوسازی کنیم.

مدیر عامل پالایشگاه آبادان ادامه داد: قابلیت ‌کار دستگاه‌های پالایشی شرکت پالایش نفت آبادان با نفتای سبک و سنگین به عنوان یک امتیاز ویژه برای این مجتمع صنعتی محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته در مراسم افتتاح بخش اول فاز ۲، وزیر نفت از پالایشگاه آبادان به عنوان یک پترو پالایشگاه یاد کرد و اکنون با توجه به اینکه ما خوراک گازی و میعانات پتروشیمی را تولید و تامین می‌کنیم با برنامه ریزی‌های انجام شده به سوی پترو پالایشگاهی شدن گام برداشته‌ایم.

بررسی تازه‌ترین اقدام‌های اجراشده در حوزه کیفی‌سازی محصولات، پیشرفت طرح‌ها، پیگیری چالش‌ها و ارائه راهکارهای موردنیاز برای تامین منابع مالی و رفع موانع پیش‌ روی پیشرفت طرح‌ها از اهداف این نشست به‌شمار می‌رود که پیش از این در دیگر مجتمع‌های پالایشی برگزار شده بود.

پالایشگاه نفت آبادان یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های ایران است که فرآورده‌هایی همچون گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز، سوخت جت، نفت کوره، انواع روغن موتور پایه، انواع قیر، انواع حلال‌ های نفتی، گوگرد و نفتای (خوراک آروماتیک پتروشیمی بندرامام) تولید می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha