معاون استاندار کرمان: رویکرد حزبی در جذب سرمایه‌گذاران تاثیری ندارد

کرمان-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: برای سرمایه‌گذارانی که اشتغال و تولید دارند می‌جنگیم و نگاهی به حزب و نگاه سیاسی سرمایه‌گذار نیز نداریم زیرا در این زمینه این نوع رویکرد تاثیر نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، امیر حسن‌زاده روز چهارشنبه در سی و پنجمین جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان کرمان با دستور کار بررسی مشکلات معدن "خان خاتون" بم در خصوص پروانه بهره‌برداری این کارخانه در محل این معدن افزود: تولید ما جنگ اقتصادی است و این نگاه در استان وجود دارد زیرا معدن از محورهای اصلی توسعه‌ ما به شمار می‌رود و محیط زیست، منابع طبیعی و دستگاه قضایی باید در این زمینه بخشی‌نگری نداشته باشند.

وی بیان کرد: مسئولان در خط مقدم جنگ اقتصادی و سرمایه گذاران در سنگر کمین قرار دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با اشاره به الزامات مدیریت امور به نفع جلب سرمایه گذار گفت: مسئولان در استان باید بتوانند دور میز بنشینند، حرف بزنند و کار تیمی با هدف حل مشکل انجام دهند.

وی ادامه داد: در کارگروه رفع موانع تولید سعی شده با کمک دستگاه قضا و بسیج مهندسین مشکلات حل شود؛ بسیج مهندسین نیز کار ارزیابی و پیگیری مصوبات را برعهده دارد.

حسن زاده خاطرنشان کرد: مواردی در استان وجود دارد که باید حل شود و تا زمانی که فکر توسعه‌ای نداشته باشیم اتفاقی رخ نمی دهد.

وی توضیح داد: سرمایه‌گذار در کشورهای دیگر و بدون امنیت مانند آفریقا و افغانستان فعالیت می‌کند اما متاسفانه در استان با مشکل مواجه می شود و نمی تواند فعالیتی داشته باشد.

حسن زاده تصریح کرد: چه بخواهیم یا نخواهیم توسعه استانی ما معدنی است ولی متاسفانه محدوده‌های استان ما تعطیل، بلوکه شده یا به مزایده نرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: اداره کل صمت باید در سال آینده تمامی محدوده‌های استان را به صورت شفاف در اختیار ما قرار دهد و دلیل توقف هر کدام را هم عنوان کند.

وی همچنین تصریح کرد: در این کارگروه درباره کارخانه معدن خان خاتون مصوب شد اداره کل صمت پروانه بهره‌برداری صنعتی یکساله این کارخانه را طبق ماده ۹۰ قانون معادن و با رعایت سایر قوانین و مقررات صادر کند و سازمان محیط زیست نیز در این یکسال موافقت محیط زیست را از تهران به دست بیاورد.

حسن زاده عنوان کرد: در صورتی که در این یک سال محیط زیست نتوانست موافقت لازم را کسب کند، پروانه بهره‌برداری تمدید نشود.

معدن بخش خصوصی سرب و روی خان خاتون با ۵۰۰ نفر اشتغال در ‌۶۵ کیلومتری ‌شمال غربی ‌شهرستان بم ‌واقع‌شده ‌است‌. مجتمع معدنی روی خان خاتون شهرستان بم از معادن فعال در زمینه استخراج و فرآوری روی در استان کرمان و کشور به شمار می رود.

مرکز شهرستان بم در ۱۹۵ کیلومتری شرق شهر کرمان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha