۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۲:۴۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85409953
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

گیلانیان برای خانه تکانی از آب شرب استفاده نکنند

رشت - ایرنا- مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب گیلان با تاکید بر ضرورت صرفه‌جویی در مصرف آب در روزهای پایانی سال از مردم استان خواست تا برای خانه تکانی از آب شرب استفاده نکنند.

علیرضا غیاثی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مصرف روزانه آب در گیلان در اسفندماه به دلیل خانه تکانی نسبت به ماه‌های قبل به طور متوسط ۳۰ درصد و در روزهای پایانی سال تا ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد از اینرو ضروریست تا مردم استان در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

وی با بیان اینکه افزایش مصرف آب توسط مشترکین در یک بازه زمانی کوتاه منجر به کاهش فشار شبکه توزیع و حتی در برخی از موارد قطع آب مشترکین به ویژه در مناطق پایین دست و پرتراکم می‌شود، اضافه کرد: در صورت عدم استفاده بهینه از آب ممکن است تعداد قابل توجهی از مشترکین در روزهای پایانی سال به دلیل افت فشار شبکه نتوانند از نعمت آب بهداشتی با کمیت قابل توجه استفاده کنند.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب گیلان بیان کرد: بر این اساس تاکید بر این است که مردم کارهای مرتبط با خانه تکانی و شستشو را به ایام پایانی سال به ویژه روز تحویل سال موکول نکنند ضمن اینکه از آب شرب برای شستشوی حیاط، خودرو و موارد غیرضروری استفاده نشود.

وی عنوان کرد: تمامی منابع تامین آب گیلان شامل تصفیه خانه‌ها، چاه‌ها و چشمه‌ها با تمام ظرفیت برای پاسخ به تقاضای آب در این استان در ایام پایانی سال در مدار بهره‌برداری قرار گرفته‌ است.

به گفته غیاثی؛ در زمان حاضر، حدود ۶۵ درصد آب شرب مورد نیاز مشترکین گیلان از تصفیه‌خانه‌های آب استان (منابع آب سطحی) و حدود ۳۵ درصد آب مورد نیاز از منابع آب زیرزمینی (چاه‌های عمیق و چشمه‌ها) تامین می‌شود.

بر اساس آخرین آمارهای دریافتی، ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۶۴۲ نفر از جمعیت شهری و روستایی استان تحت پوشش شبکه آب و فاضلاب هستند که ۹۹.۹۹ درصد جمعیت شهری و حدود ۸۶ درصد جمعیت روستایی استان از آب شرب سالم بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha