توزیع بذر شلتوک برنج در بهشهر چه روندی طی می‌کند؟

ساری- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی بهشهر گفت: توزیع ۲۷ تُن بذر شلتوک برنج شامل شیرودی، ندا و طارم هاشمی در شهرستان بهشهر آغاز شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، غلامرضا قنبری روز چهارشنبه با بیان اینکه، بذور گواهی شده در این مدیریت و مراکز جهاد کشاورزی این شهرستان توزیع می‌شود افزود: ارقام توزیع شده شامل شیرودی، ندا و طارم هاشمی هستند.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از بذور مناسب برنج تصریح کرد: استفاده از بذر با قوه نامیه مناسب موجب افزایش کیفیت و بهره‌وری محصول می‌شود و به نفع کشاورزان است.

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر با بیان اینکه برنج مهم‌ترین غله و تأمین کننده قسمت عمده نیاز مردم است، گفت: استفاده از بذر گواهی شده، داشتن وزن خالص از نظر ژنتیک، قدرت جوانه زنی بالاتر و عاری از بیماری و عدم بذرهای شکسته نارس و علف‌های هرز باعث کاهش هزینه زراعی و کاهش هزینه‌های مرحله داشت شده و وجود یکنواختی محصول در زمان رسیدگی، کاهش ضایعات تبدیل و فرآوری افزایش کمی محصول حداقل به میزان سه تا پنج درصد می‌شود.

طبق آمار جهاد کشاورزی هر ساله ۲۱۰ تا ۲۳۰ هزار هکتار شالیزارهای مازندران بسته به شرایط سال آبی زیر کشت قرار می گیرد و از این سطح بیشتر از یک میلیون تن برنج سفید برداشت می شود که نیاز بیش از ۴۰ درصدی کشور را پوشش می دهد.

توزیع بذر شلتوک برنج در بهشهر چه روندی طی می‌کند؟

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha