۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85409810
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جنگ علیه غزه و تحریم‌هایی که دامنگیر شرکت‌های بزرگ شد

تهران- ایرنا- تحریم کالاها و خدمات شرکت های تجاریِ حامی رژیم صهیونیستی در سطح جهان در پی جنگ تجاوزگرانه این رژیم علیه نوار غزه، باعث شده که این شرکت ها مجبور به تعدیل و اخراج نیروی انسانی خود شوند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، گروه بزرگ تجاری «الشایع» کویت و صاحب امتیاز برند استارباکس (Starbucks) در خاورمیانه قصد دارد که ۲ هزار نیروی خود را به خاطر خسارت های ناشی از تحریم، اخراج کند.

برخی منابع اعلام کردند: تعدیل نیروی گروه الشایع که از روز یکشنبه گذشته آغاز شده است، ۴ درصد از نیروی کار این شرکت را شامل خواهد شد که حدود ۵۰ هزار کارمند دارد.

این اخراج نیرو شامل شعبه های استارباکس در خاورمیانه و شمال آفریقا خواهد بود.

این منابع افزودند: تحریم از سوی مصرف کنندگان و مشتری ها (به خاطر حمایت استارباکس از رژیم صهیونیستی)، مشکلاتی را برای این شرکت ایجاد کرده است.

گروه «الشایع» کویت، نمایندگی شمار زیادی از شرکت ها و برندهای جهانی مانند استارباکس (Starbucks)، اچ اند ام (H&M)، مادرکر (Mothercare)، بث اند بادی (Bath & Body)، نکس (Nex)، امریکان ایگل (American Eagle)، کلرز (Claires)، فوت لاکر (Foot Locker) و ماک (MAC) را در اختیار دارد.

شرکت های بین المللی حامی تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و شرکت هایی که محصولات و کمک های خود را به سرزمین های اشغالی فلسطین ارسال می کنند، پس از جنگ غزه با تحریم گسترده از سوی مصرف کنندگان و مشتریان در سراسر جهان روبرو شده اند.

شماری از این شرکت ها بویژه شرکت های فعال در خاورمیانه به خاطر تحریم ها با بحران درآمد و بودجه روبرو شده اند.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

در مقابل، رزمندگان مقاومت فلسطین در نبرد تمام عیار خود با ارتش رژیم صهیونیستی در ۱۵۲ روز اخیر تلفات و خسارت های زیادی به این رژیم وارد کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha