۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۴۷
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85409769
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز پویش "خانه تکانی با مصرف بهینه آب" در لرستان

۱۶ اسفند ۱۴۰۲، ۱۰:۴۷
کد خبر: 85409769
آغاز پویش "خانه تکانی با مصرف بهینه آب" در لرستان

خرم آباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: پویش خانه تکانی با مصرف بهینه آب به منظور صرفه جویی و حفظ منابع آبی، در استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب لرستان یاسر اکبریان روز چهارشنبه اظهار کرد: این پویش با هماهنگی تعدادی از نهادهای اجتماعی فرهنگی و سازمان های مردم نهاد از نیمه دوم اسفند با هدف مدیریت مصرف آب شرب در خانه تکانی آغاز شده است و تا پایان سال ادامه خواهد داشت که انتظار می رود با اجرای آن از مصرف بی رویه آب جلوگیری شود.

وی افزود: میزان مصرف آب در لرستان ظرف ۶ ماه گذشته ۶۷ میلیون متر مکعب بوده که در ۱۵ روز پایانی اسفند ماه به دلیل سنت خانه تکانی تا ۱۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

اکبریان بیان کرد: از شهروندان انتظار می رود در راستای صرفه‌جویی مصرف آب با استفاده کامل از ظرفیت ماشین‌های لباس‌شویی و ظرف‌شویی و شستن فرش‌ها توسط مراکز قالیشویی، خانه‌تکانی های خود را بدون هدررفت آب انجام دهند.

وی یادآور شد: شهروندان برای پاکسازی راهروها و معابر هم تا جایی که امکان دارد استفاده از آب را حذف و چنانچه شست و شو با آب انجام می شود، از مواد شوینده کمتری استفاده کنند چراکه مواد شوینده مدت زمان فرآیند شست و شو را افزایش می ‌دهد و مصرف نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: بهتر است به منظور ارایه خدمات پایدار آبرسانی، خانه تکانی را به روزهای پایانی سال موکول نکرده و با توجه به کمبود منابع آبی، از مصارف غیرضروری جلوگیری کنیم.

بیش از ۶۱۰ هزار مشترک آب در لرستان وجود دارد.

آغاز پویش "خانه تکانی با مصرف بهینه آب" در لرستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha