«تمساح خونی» را امروز همراه با جواد عزتی ببینید/ پرفروش‌های بهمن ماه

تهران- ایرنا- اکران مردمی «تمساح خونی»، اعلام فیلم‌های پرفروش بهمن ماه، اکران و نقد چند فیلم کوتاه و دیدار مدیرعامل مرکز گسترش با هیات مدیره صنوف سینمایی مستند عنوان چند خبر سینمایی است.

به گزارش ایرنا، اکران مردمی فیلم سینمایی «تمساح خونی» با حضور جواد عزتی و عباس جمشیدی‌فر ساعت ۱۷:۳۰ چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ در پردیس سینمایی لوتوس مال برگزار می‌شود.

جواد عزتی در کنار بازی در این فیلم، کارگردانی آن را به‌عنوان اولین تجربه کارگردانی فیلم بلند سینمایی‌اش در کارنامه دارد.

این برنامه در اولین روز اکران فیلم برگزار می‌شود.

«تمساح خونی» که با بیشترین سانس فوق‌العاده و استقبال مردمی، پرمخاطب‌ترین فیلم چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر بود، از چهارشنبه ١۶ اسفند ماه روی پرده سینماهای سراسر کشور است.

در این فیلم سینمایی جواد عزتی، عباس جمشیدی‌فر، الناز حبیبی، بهزاد خلج، شبنم قربانی و سعید آقاخانی با حضور جمشید جهانزاده، رامین پورایمان و کیومرث مرادی نقش‌آفرینی می‌کنند.

همچنین دیگر بازیگران «تمساح خونی» را بهراد خرازی، مرتضی تقی‌زاده، یدالله شادمانی، محمد صابری، حامد نظامی اصل، فرهاد شعاع، ابوذر چهل امیرانی، بهراد سلاح ورزی، حاتم مشمولی و محمود موسوی تشکیل می‌دهند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «ما می‌خوایم بزرگ‌ترین قورباغمونو قورت بدیم! طعمه بزرگ، دردسرای خودشو داره، ولی ما قراره بدون خون و خونریزی شکارش کنیم؛ آخه ما از تمساح‌ها، باهوش تریم! ….»

«تمساح خونی» سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی فیلم اول از چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را در نخستین تجربه کارگردانی برای جواد عزتی به ارمغان آورد.

پرفروش‌ترین فیلم‌ها و سینماهای کشور در بهمن ماه اعلام شد

فروش سینمای ایران در بهمن ماه امسال به بیش از ۱۲۷ میلیارد و ۲۷۸ میلیون تومان رسید. همچنین تهران، شیراز، اصفهان، مشهد و کرج به ترتیب پرفروش‌ترین استان‌های کشور را داشتند.

جمعه ۲۰ بهمن با فروش بیش از ۸ میلیارد و ۳۲۸ میلیون تومان، پرفروش‌ترین روز و سه‌شنبه سوم همین ماه با ۲۰۷ هزار و ۳۹۴ نفر پرمخاطب‌ترین روز این ماه محسوب می‌شوند.

همچنین ۴۰ سینمای اولی که در این ماه بیشترین فروش را داشتند اعلام شد که ۵۹ درصد از فروش کل سینماهای کشور توسط این سینماها محقق شد؛ جمع کل فروش این سینماها نیز ۷۵ میلیارد و ۸۴۳ میلیون تومان اعلام شده است.

«تمساح خونی» را امروز همراه با جواد عزتی ببینید/ پرفروش‌های بهمن ماه

پردیس سینمایی «کوروش» تهران با فروش بیش از ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ایران‌مال» تهران با فروش بیش از ۶ میلیارد تومان، پردیس «هنر شهر آفتاب» شیراز با فروش بیش از ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، پردیس سینمایی «سیتی‌سنتر» اصفهان با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان، پردیس سینمایی «هویزه» مشهد با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۷۸۴ میلیون تومان، پردیس سینمایی «آزادی» تهران با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۷۶۹ میلیون تومان، پردیس سینمایی «اکومال» کرج با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۷۳۶ میلیون تومان، پردیس سینمایی «مگامال» تهران با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۶۸۳ میلیون تومان، پردیس سینمایی «ساحل» اصفهان با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۵۹۲ میلیون تومان و پردیس سینمایی «لوتوس‌مال» تهران با فروش بیش از ۲ میلیارد و ۳۰۵ میلیون تومان به ترتیب اول تا دهم جدول سینماهای پرفروش کشور در بهمن‌ماه هستند.

گفت‌وگوی آرش خوشخو با کارگردانان کوتاه

فیلم‌های کوتاه «چترباز»، «برادر»، «کوه سفید» و «پناهجویان» در سومین جلسه از نهمین فصل پاتوق فیلم کوتاه روی پرده سینما بهمن می‌روند و با حضور آرش خوشخو نقد و بررسی می‌شوند.

سومین جلسه از نهمین فصل پاتوق فیلم کوتاه، روز یک‌شنبه ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ با نمایش ۴ فیلم کوتاه در پردیس سینمایی بهمن برگزار خواهد شد.

در این جلسه از فصل نهم پاتوق که توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، فیلم‌های کوتاه داستانی «چترباز» به کارگردانی الهام محمدزاده، «برادر» به کارگردانی مهدیه محمدی، «کوه سفید» به کارگردانی مهرداد حسنی و «پناهجویان» به کارگردانی محمدامین فلاح و مهسا تکش روی پرده خواهند رفت.

در این رویداد آرش خوشخو نویسنده و منتقد سینما، به‌عنوان کارشناس جلسه، پس از اکران آثار با کارگردان‌های فیلم‌های کوتاه به نمایش درآمده به گفت‌وگو می‌نشیند و آثار را مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

محمد محمدی، به عنوان مجری این جلسه از فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه تهران، حضور خواهد داشت.

«چتر باز» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی الهام محمدزاده ساخته شده است و هامون سیدی، وحید قاضی‌زاهدی، روشنک خسروی، یاسمن نصیری و سحر نساجی‌کاشی در آن ایفای نقش کرده‌اند.

«برادر» به نویسندگی یاسین پورعزیزی را مهدیه محمدی کارگردانی کرده و به تهیه‌کنندگی محدثه پیرهادی ساخته شده است. سجاد بابایی و مجتبی واشیان، بازیگران این اثر هستند.

«کوه سفید» اثری است به‌نویسندگی ناصر ضمیری و ندا اسدی و کارگردانی مهرداد حسنی.

«پناهجویان» به نویسندگی و کارگردانی مشترک محمدامین فلاح و مهسا تکش ساخته شده است. این اثر را محمدامین فلاح و مرجان تکش، تهیه و تولید کرده‌اند.

سومین جلسه فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز-پخش رویش، یک‌شنبه ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۵ در پردیس سینمایی بهمن برگزار می‌شود و شامل نمایش آثار و جلسه نقد و بررسی خواهد بود.

حضور برای تمامی علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

دیدار مدیر عامل مرکز گسترش با هیات مدیره صنوف سینمای مستند

محمد حمیدی مقدم مدیر عامل مرکز مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، با حامد شکیبانیا رئیس هیات مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمای مستند، سیدعلیرضا حسینی عضو هیات مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمای مستند، مهرداد زاهدیان رئیس انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند و میثم شاه‌بابایی عضو هیات مدیره این انجمن دیدار و گفت‌وگو کرد. عبدالحسین بدرلو قائم‌مقام و معاون مستند و هومن مرادی کرمانی مدیر مستند مرکز هم در این جلسه حضور داشتند. در این جلسه هم‌اندیشی، ابتدا حاضران درباره مطالبات صنوف و راه‌های عملی‌شدن طرح مستندنگاری پروژه‌های ملی و مشکلات تحقق این طرح صحبت کردند.

محمد حمیدی‌مقدم ابتدا گفت: ماجرای مستندنگاری پروژه‌های ملی، برای خانواده سینمای مستند مهم است، ما وظیفه داریم حدود و چارچوب‌های آن را برای دوستان تعریف کنیم. در دو سال گذشته، جلسات متعددی با هم و با صنوف داشته‌ایم و توضیح هم داده‌ایم که قرار است چه اتفاقی در این طرح بیفتداما طبیعی است که اعضای صنوف نیاز به اطلاعات کافی درباره جزئیات داشته باشند تا سوتفاهمی به وجود نیاید.

او ادامه داد: ضروری است با اعضای صنوف جلساتی داشته باشید، برایشان درباره پیشرفت این طرح صحبت کنید و توضیح بدهید که چه افرادی واجد حضور در این پروژه‌ها هستند. ما و هیات مدیره‌های صنوف، نظارت و دخالتی در انتخاب کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان این پروژه‌ها نداریم، نگاه و معیارهای حرفه‌ای می‌گوید که همه مستندسازان، نمی‌توانند پروژه‌های صنعتی بزرگ را به سامان برسانند.

مدیر عامل مرکز گسترش افزود: در شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» در جلسه‌ای که آقای شکیبانیا داشت، درباره این پروژه‌ها صحبت شد. روابط‌عمومی شرکت ملی نفت در این جلسه حضور داشت، اما به نظرم نیاز به جلسات مشترک با مدیر کل‌های امور رسانه و روابط‌عمومی وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و صنایع بزرگ داریم تا ضرورت مستندسازی درباره پروژه‌های ملی، به شکل تخصصی را با آنها در میان بگذاریم. بخشی از اما و اگرها و چالش‌ها، درباره اهمیت این موضوع، در جلسات پیشین با هیات دولت حل شده اما مسیر پیش رو ساده نیست. باید اما و اگرها و شاید و بایدهای این پروژه‌ها را یک‌بار برای همیشه حل کنیم و وارد اجرای این طرح شویم.

در بخش دیگری از این جلسه حامد شکیبانیا، مهرداد زاهدیان، سیدعلیرضا حسینی و میثم شاه‌بابایی، نظر خود را درباره مراحل اجرایی شدن این طرح، نقش صنوف و مسیر پیش رو بیان کردند.

حمیدی مقدم ادامه داد: در مرحله اول، صنوف باید فهرست کارگردانان و تهیه‌کنندگان عضو صنف را در سامانه وزارت ارشاد بارگذاری کنند، پس از آن و در ارتباط با نهادها و سازمان‌ها، آنها هستند که تیم مورد نظر خود را (بر اساس ضوابط) انتخاب می‌کنند.

مدیر عامل مرکز گسترش گفت: ما و صنوف نقش تسهیل‌کننده و تسریع‌کننده این امر را داریم و پیگیر این هستیم که بتوانیم دست‌کم چند پروژه را تا پایان سال بعد، به مرحله اجرا برسانیم. این طرح، طرح ساده‌ای نیست، محاسن و امتیازهایش برای جامعه مستندسازان ایران فراوان است، اما رسیدن به مرحله اجرا و قانع کردن مدیران رسانه‌ای سازمان‌ها و نهادها، برای انتخاب افراد حرفه‌ای در این زمینه کار می‌برد.

در نهایت و پس از این جلسه هم‌اندیشی مقرر شد طی جلسات گروهی با اعضای صنوف، جزییات مسائل مطرح شده به اطلاع اعضا برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha