«طوفان الاقصی» واکنش به جنایات اسرائیل بود/ تداوم مقاومت و مقابله با عادی‌سازی روابط

تهران- ایرنا- شرکت کنندگان در همایش «البنیان المرصوص» در شهر بیروت تاکید کردند که گروه های مقاومت فلسطین، عملیات طوفان الاقصی را برای یاری مسجدالاقصی و دیگر مقدسات اسلامی و مسیحی و در واکنش به جنایت های رژیم صهیونیستی انجام دادند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه المیادین، علمای اسلامی و مسیحی شرکت کننده در همایش «البنیان المرصوص» در بیانیه پایانی این همایش تاکید کردند که فلسطین عامل تجمیع و اتحاد نیروهای مخلص امت اسلامی است.

در این بیانیه بر ضرورت جهاد و مقاومت و مقابله با عادی سازی روابط کشورها با رژیم صهیونیستی و فعالسازی تحریم به عنوان سلاحی در مواجهه با این رژیم تاکید شده است.

علمای شرکت کننده در این همایش بر مقاومت به عنوان یک حق واجب تاکید و اعلام کردند که اقدامات مجاهدان یمنی و گروه های مقاومت در لبنان، عراق و سوریه و راهبری مخلصانه محور مقاومت از سوی جمهوری اسلامی ایران، نشانه و تاکیدی بر وحدت میدان است که به شکل عملی ظهور و بروز یافته است.

در این بیانیه آمده است: آنچه در نوار غزه در جریان است که مفاد، بندها و قوانین بین المللی تحت عنوان «حقوق بشر» را پایمال کرده است. دستاورد بزرگی به نام حقوق بشر و متعلقات آن، توسط کشورهای مدعی پیشرفت و تمدن زیرپاگذاشته شده است و بشریت باید منشور جدید و نظم جهانی نوینی را درافکند، چراکه نظم کنونی جهان، قادر به حمل این رسالت والای انسانی نیست.

«طوفان الاقصی» واکنش به جنایات اسرائیل بود/ تداوم مقاومت و مقابله با عادی‌سازی روابط

شرکت کنندگان در این همایش، سرزنش مقاومت به خاطر دفاع از شرف و عزت امت را محکوم کردند و خواستار تشکیل هیات های علمایی برای دیدار با سران احزاب، نمایندگان مجالس و گروه های علمایی در کشورهای مختلف شدند.

علمای مسلمان و مسیحی، عادی سازی روابط با رژیم صهونیستی را محکوم کردند و مخالفت برخی از کشورهای فقیر اسلامی با این اقدام را ستودند و اعلام کردند: کسانی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کرده اند، به اهداف خود نمی رسند و این رژیم نمی تواند از آن ها دفاع و حمایت کند و یا ثبات سیاسی برای آن ها به ارمغان آورد و فقط منابع آن ها را غارت خواهد کرد.

شرکت کنندگان در همایش «البنیان المرصوص» همچنین خواستار تحریم همه شرکت های حامی رژیم صهیونیستی شدند و به آزادگان جهان که در همه شهرها در واکنش به جنایت های این رژیم تظاهرات کردند، درود فرستادند و خواستار اجرای مصوبات اتحادیه عرب و سازمان همکاری های اسلامی برای شکستن محاصره نوار غزه شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha