منتخب مردم قم در مجلس دوازدهم: سخنگوی هیچ گروه سیاسی نیستم

قم - ایرنا - منتخب مردم قم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: امروز سخنگو و نیروی هیچکدام از گروه‌های سیاسی نیستم و استقلال خودم را به هیچ جریان و فردی گره نزده‌ام.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمنان رییسی عصر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به حضور در جلسات شورای هماهنگی اصولگرایان قم چند روز قبل از جمع بندی لیست کاندیداها، افزود: بنده با علم بر اینکه می دانستم جایی در این لیست ندارم با هدف معرفی ظرفیت‌ها و نقد به برخی از افراد، صلاح دانستم در جلسه مصاحبه آنها شرکت کنم.

وی خاطرنشان کرد: بنده معتقدم هر سه لیست اصلی اصولگرایان قم در انتخابات مجلس شورای اسلامی، در دایره انقلاب و ولایت هستند و از این رو شرکت در جلسه هیچکدام از آنها، مسأله خاصی از نظر سیاسی و رویکردی نیست ولی رویکرد بنده به جبهه نیروهای انقلاب و مجمع هم‌افزایی نزدیک‌تر است.

رییسی ابراز داشت: بنده با سه نفری که در لیست شورای هماهنگی اصولگرایان قم قرار گرفتند هیچ مشکل و موردی ندارم‌ و رفاقت دیرینه‌ با آنها دارم ولی از صحنه گردان‌های این لیست نقد جدی دارم.

وی با تاکید بر اینکه ارزیابی بنده از عملکرد شهرداری قم مثبت نیست، افزود: شهرداری قم در کنار بسیاری از شهرداری‌ها، توسعه محور است و پیشرفت محور نیست، اینکه ده ها پل و تقاطع احداث کنیم ولی همزمان سبک زندگی مردم را نابود کنیم به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

وی با تاکید بر اینکه معیار شهرداری قم طی این سالها پیشرفت محور نبوده است، خاطرنشان کرد: وقتی می‌توانیم به عملکرد شهرداری قم نمره مثبت بدهیم که اقدام های اجرایی آنها به آرامش بیشتر مردم منجر شود نه توسعه صرف به بهای از بین رفتن سبک زندگی و آرامش درونی مردم.

منتخب مردم قم در مجلس دوازدهم با اشاره به طرح نیمه کاره مونوریل، ابراز داشت: اگر بخواهیم فقط به هزینه‌های آشکار نگاه کنیم مونوریل توجیه پذیر نیست اما از نظر هزینه‌های پنهان مانند از بین رفتن سرمایه‌های اجتماعی کاملا مقرون به صرفه است و می‌تواند با تعریف شرح خدمات مطلوب مانند توسعه به پردیسان، به بهره‌برداری برسد.

وی همچنین بیان داشت: در موضوع های فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی مانند عفاف و حجاب در مرتبه نخست باید به سراغ زمینه سازان و مسببان اصلی آن و در درجه دوم به سراغ مرتکبان منکر برویم.

رییسی در ادامه گفت: بنده با فیلترینگ به شکلی که امروز وجود دارد موافق نیستم، در فضای مجازی باید به دنبال تولید محتوای‌ قوی باشیم تا این فضا را از دست دشمنان خارج کنیم.

وی در پایان با بیان اینکه اصل در شکل‌گیری شهرها، توسعه افقی است، تصریح کرد: به غیر از برخی شهرهای واقع در مناطق کوهستانی یا شمالی کشور، زمینه برای توسعه شهرهای افقی که تطابق بیشتری با سبک زندگی اسلامی دارد، فراهم است که بخاطر عدم آگاهی در بین برخی تصمیم گیران و تعارض منافع تاکنون در کشور ما بخوبی عملیاتی نشده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه یازدهم اسفندماه در قم همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

در حوزه انتخابیه استان قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی گلپایگانی به‌عنوان نماینده مردم قم در مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری، محمدمنان رییسی و حجت الاسلام قاسم روانبخش به‌عنوان وکلای مردم قم در مجلس دوازدهم، انتخاب شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha