۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۶:۴۱
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85409153
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

کتابخانه ها به پایگاه های فرهنگی و اجتماعلی تبدیل شوند

قزوین - ایرنا - مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین گفت: کتابخانه ها باید به پایگاه های فرهنگی و اجتماعی تبدیل شوند که خوشبختانه رویکرد و کارکرد امروز این اماکن از حالت سنتی به شکل پویا و تعاملی تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، فاطمه محمدبیگی روز سه شنبه و در حاشیه افتتاح طرح بازطراحی سالن های کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین و در آستانه بیستمین سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های کشور با حضور فرماندار قزوین، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد، افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان بزرگترین جشنواره کتابخانی کشور که فعالیت خود را از سال ۹۵ آغاز کرده، همه ساله و در سه بخش فردی، خانوادگی و گروهی در قالب های کتابخوانی، داستان سرایی، شعر خوانی و هنرهای تجسمی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه مهمترین هدف این جشنواره آشنایی با سیره ائمه معصومین (ع) است، تصریح کرد: در جشنواره رضوی امسال آشنایی با زندگینامه و سیره زندگی امام حسن عسکری (ع) برگزار شد که با معرفی ۹ کتاب در رده های سنی خردسالان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان شرکت کنندگان با هم به رقابت پرداختند.

وی، زندگینامه و سیرده پیامبر خوبی ها، حضرت محمد (ص) موضوع سیزدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی خواهد بود.

محمدبیگی با بیان اینکه کتابخانه ها علاوه بر ارایه کتاب به صورت امانت، نشست های کتابخوانی، روانشناختی و اتصال به شبکه اینترنت رایگان را نیز به اعضای خود ارایه می دهد، خاطرنشان کرد: در همین راستا کتابخانه های بویین زهرا و نرجه پس از ۱۸ سال مورد بهره برداری قرار گرفتند و یک کتابخانه سیار نیز با کمک سازمان برنامه ریزی و بودجه استان خریداری و به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی، روستای کلج را به عنوان نخستین روستای دوستار کتاب در این استان معرفی کرد و یادآور شد: امیدواریم با برنامه ریزی های به عمل آمده و اقدامات صورت گرفته سال های بعد نیز تعداد این نوع روستاها روز به روز در استان افزایش پیدا کند.

محمدبیگی با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه های کشور با هدف بهینه سازی فضاهای کتابخانه ای، بهسازی و بازسازی کتابخانه های کنونی را با هدف ارایه هر چه بهتر خدمات به جامعه هدف خود در دستور کار قرار داده، تاکید کرد در همین راستا امروز شاهد بهره برداری از چهار سالن تخصصی و مجزا برای بانوان و آقایان با فضاهایی جداگانه در کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین که تا پیش از این به صورت یک روز در میان به بانوان و آقایان خدمات ارایه می داد، هستیم.

این مسوول ادامه داد: در فاز دوم بازطراحی این کتابخانه، مخزن کتابخانه و بخش های تخصصی کودک و نوجوان نیز به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گفته مدیرکل کتابخانه های عمومی قزوین، فاز نخست بازطراحی کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین با هزینه ۲۵ میلیارد ریال از امروز مورد بهره برداری علاقه مندان به کتاب قرار می گیرد.

کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین دارای ۷۰ هزار نسخه کتاب است و هشت هزار عضو نیز دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha