امام جمعه ارومیه: مردم محور همه آیین‌های انقلاب بوده اند

ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با بیان اینکه در حکومت اسلامی همواره محور مردم بوده اند، گفت: محور تمامی آیین‌ها و مناسبت های انقلابی نیز مردم هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز سه شنبه در همایش استانی نقش مردم در هندسه مراسم و مناسبت های انقلاب اسلامی در ارومیه افزود: در پیاده روی اربعین، راهپیمایی ۲۲ بهمن، انتخابات و تمامی آیین ها و مناسبت ها مردم محور هستند و با شکوه تمام این مراسم را برگزار می کنند.

وی ادامه داد: این امر نشان می دهد که دین اسلام اساس حکومت را را بر روی مردم پایه گذاری کرده است.

وی اضافه کرد: راه اندازی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، تصمیم بجای امام راحل بود و در راستای ماندگاری مناسبت ها و مراسم انقلابی با مردم تلاش می کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد: اگر مردم نباشد، حکومت تشکیل نمی شود و این مردم هستند که باعث تشکیل حکومت می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اظهار کرد: اجتماعاتی که در انقلاب اسلامی شکل گرفت و مراسم انقلابی که امروز برگزار می شود، نمونه ای از احیای امر عصمت و طهارت است.

زنده نگه داشتن ایام الله وظیفه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی هم دراین همایش گفت: اصلی ترین وظیفه این شورا زنده نگه داشتن ایام الله است؛ ایام الله از جمله اهداف جبهه باطل است و همواره به تقابل با آن می پردازد.

حجت الاسلام ناصر آقایی ادامه داد: دشمن در تلاش است تا اقدام به فراموشی و کتمان ایام الله انقلاب اسلامی کند و ما نیز در تقابل با این امر در تلاش هستیم.

وی اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از یادگارهای ماندگار امام راحل است و از جمله نهادهایی است که زیر نظر مستقیم ولایت فقیه اداره می شود.

وی افزود: این نهاد با امکانات ناچیز کارهای بزرگی انجام داده و در دفاع از انقلاب به رسالت اصلی خود عمل کرده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: وظیفه اصلی دیگر این نهاد بستر سازی برای برگزاری مطلوب مناسبت ها و مراسم مختلف است.

وی افزود: این شورا هرجا که لازم بوده تصمیم گرفته و به مردم فراخوان داده و مردم نیز با حضور به موقع و همچنین تولید محتوا به ایستادگی در برابر استکبار پرداخته اند.

وی ادامه داد: علاوه براین در حوادث و وقایع و فتنه های مختلفی چون سال ۹۶، ۹۸، ۱۴۰۱ و فتنه های مختلف همواره شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با برگزاری مراسم ویژه ای، پاسخی به این فتنه ها داده و عزم و اراده مردم برای حفظ وطن و پایبندی به آرمانهای انقلاب را به نمایش گذاشته است.

همچنین در این مراسم از نمایندگان و فعالان کمیته هایی اجرایی در ستاد دهه فجر قدردانی شد.

امام جمعه ارومیه: مردم محور همه آیین‌های انقلاب بوده اند

به گزارش ایرنا، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با تدبیر حکیمانه امام راحل در ۱۲ مرداد ۱۳۵۹ تشکیل شد این شورا زیر نظر نماینده ولی فقیه و با مشارکت نهادهای انقلاب اسلامی و دستگاههای مختلف که عمدتا در حوزه های تبلیغی، ارتباطی ، فرهنگی و اطلاع رسانی فعالیت دارند ماموریت ها و وظایف خود را انجام می دهند.

این شورا در تاریخ ۱۳۷۳/۴/۱۹ براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در فهرست نهادهای عمومی غیر دولتی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha