۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۴۷
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85408997
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

کشف بیش از ۱۹۲ هزار مواد محترقه قاچاق در گیلان

۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۴۷
کد خبر: 85408997
کشف بیش از ۱۹۲ هزار مواد محترقه قاچاق در گیلان

رشت - ایرنا - فرمانده انتظامی گیلان از کشف ۱۹۲ هزار و ۲۵۳ عدد مواد محترقه غیرمجاز و خطرناک در شهرستان رشت خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار عزیزالله ملکی روز سه شنبه اظهار کرد: برابر قانون با افرادی که نسبت به تهیه، توزیع و استفاده از مواد محترقه اقدام می کنند و امنیت جانی و روانی مردم را به خطر می اندازند، برخورد می شود.

وی در ادامه گفت: در این راستا، ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام تحقیقات و اقدامات فنی صورت گرفته، ۱۹۲ هزار و ۲۵۳ عدد مواد محترقه غیرمجاز و خطرناک را در نقاط مختلف شهرستان رشت کشف کردند.

فرمانده انتظامی گیلان از معرفی ۱۲ نفر در این خصوص با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و بیان‌ کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

این مقام ارشد انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: همه ساله در چهارشنبه آخر سال با حوادث و صدمات ناشی از انفجار مواد محترقه غیرمجاز و دست‌ساز مواجه می شویم که لازم است خانواده‌ها در این ایام مراقب فرزندان خود باشند و با نظارت، کنترل و آگاه کردن آن‌ها از خطرات استفاده از این اقلام، جلوی حوادث ناگوار را بگیرند.

شکار شکارچی قرقاول در رشت

بنا به گزارش دیگری از این پایگاه، فرمانده انتظامی شهرستان رشت از دستگیری یک شکارچی غیرمجاز توسط ماموران کلانتری ۱۷ و کشف یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و سه لاشه پرنده قرقاول خبر داد.

سرهنگ محمود حافظی با اشاره به اینکه ماموران کلانتری ۱۷ رشت حین گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی، فردی را که با اسلحه شکاری در حال شکار پرندگان بود، دستگیر کردند، اظهار کرد: در بازرسی از وسایل همراه این فرد، سه لاشه پرنده قرقاول و یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و هشت عدد فشنگ مربوطه کشف شد.

وی در ادامه گفت: شکارچی ۶۱ ساله ضمن تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و لاشه پرندگان نیز در اختیار محیط زیست قرار گرفت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha