۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۳۳
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85408963
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اداره کل راهداری استان بوشهر ۹۰ طرح عمرانی در دست احداث دارد

بوشهر-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: این اداره کل در حوزه راه‌ها ۹۰ طرح عمرانی با ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار در دست احداث دارد.

" عبدالکریم اخترشناس" روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در دهه فجر امسال نیز ۱۶۰ طرح عمرانی در شهرستان‌های مختلف استان بوشهر بهره‌برداری یا عملیاتی شد.

وی بیان کرد: یکی از این طرح‌ها تعریض و استانداردسازی محور "تنگ ارم به پل نمازگاه " به طول ۴۵ کیلومتر است که فاز نخست آن بطول ۱۰ کیلومتر عملیاتی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر تصریح کرد: این ۱۰ کیلومتر در ۲ قطعه پنج کیلومتری تعریف شده که قطعه نخست در دست احداث بوده و قطعه دوم نیز در فروردین ماه آغاز می شود.

وی ادامه داد: مدت زمان اجرا فاز نخست در ۱۰ کیلومتر و همراه با اصلاح گردنه حادثه خیر "نارمش" و سایر نقاط حادثه خیز محور تنگ ارم – پل نمازگاه است که اعتبار آن ۲ هزار میلیارد ریال و از محل سفر رئیس جمهور به استان تامین شده است.

اخترشناس اضافه کرد: با احداث فاز نخست بخش قابل توجهی از سوانح جاده‌ای محور یاد شده کاهش پیدا می‌کند.

وی گفت: بخش ارم یکی از قطب‌های اصلی گردشگری، کشاورزی و دامپروری است که تعریض مسیر دسترسی این منطقه همواره یکی از مطالبات جدی مردم بوده است.

اخترشناس ادامه داد: طرح تعریض محور "نظرآقا – دهقاید " نیز به طول پنج کیلومتر و با ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار در دست احداث است که بزودی آسفالت ریزی می شود.

وی یادآور شد: در اجرا طرح‌های یاد شده عرض محورها از ۵.۵ به ۱۱ متر افزایش پیدا می کند که بدون تردید با این میزان تعریض آمار سوانح این مسیر به طرز چشمگیری کاهش پیدا می‌کند.

اخترشناس عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ در مجموع ۱۰ نقطه حادثه خیز در استان بوشهر شناسایی شد که از این شمار پنج نقطه رفع خطر شده و سه نقطه حادثه خیز محور" دالکی – کنارتخته " نیز با نام پیچ‌های برق رفع خطرسازی آنها در حال انجام است.

وی افزود: ۲ نقطه حادثه خیز دیگر در محور ساحلی واقع در شهرستان‌های دشتی و تنگستان است که اصلاح آنها نیز در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: محور دالکی – کنارتخته اکنون در حال تعریض و تفکیک لاین است که اتمام این طرح با توجه به حجم بالای تردد تلفات جاده ای استان بوشهر را بسیار کاهش خواهد داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha