۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85408877
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ دوربین ثبت تخلفات در بیرجند نصب می‌شود

۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳
کد خبر: 85408877
۲۰ دوربین ثبت تخلفات در بیرجند نصب می‌شود

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: نصب حداقل ۲۰ دوربین ثبت تخلف در شهر بیرجند نیاز است لذا از محل ارزش افزوده برای شهرداری، اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی تامین خواهد شد تا نسبت به خرید و نصب دوربین‌ها اقدام شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا عباس زاده روز سه‌شنبه در دهمین نشست شورای هماهنگی ترافیک استان در سال جاری افزود: آمار بالای فوتی‌های تصادفات درون شهری، امنیت مرکز استان را زیر سوال می‌برد لذا برنامه‌های شورای شهر و شهرداری در راستای مدیریت تصادفات باید در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: اولویت‌های مدیریت ترافیک شهری در بیرجند براساس سند حمل و نقل درون شهری باید مشخص و تا سقف ۵۰۰ میلیارد ریال برای آن برنامه ریزی شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اجرای الگوی موفق شهر تبریز در پویش سرعت ۵۰ بیان کرد: این طرح می‌تواند به عنوان راهکار افزایش فرهنگ ترافیک در شهر بیرجند مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: با توجه به کاهش آمار فوتی تصادفات درون شهری باید بررسی کرد چه میزان مصوبات شورای ترافیک تاثیرگذار بوده است.

عباس زاده با تاکید اینکه مدیریت حوادث بسیار اهمیت دارد و باید تلاش کرد تا میزان تلفات رانندگی کاهش یابد افزود: فرهنگ ترافیکی با توصیه پیش نمی‌رود بلکه با افزایش محدودیت‌ها باید آمار تصادفات را کاهش داد و در این بین تحلیل آمار فوتی حوادث رانندگی به خصوص عابران پیاده حایز اهمیت است.

وی با تاکید بر اصلاح مشکلات هندسی معابر گفت: عوامل خطرساز در حوادث رانندگی باید شناسایی شود و به دنبال راهکار مقابله ای یا پیشگیری هستیم تا در سال آینده شاهد کاهش تصادفات باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه عمده تصادفات رانندگی مربوط به شهر بیرجند است افزود: شهرداری‌ها در فصل بودجه ریزی باید به اجرای طرح کاهش تصادفات توجه کنند.

دستور معاون استاندار برای نصب ۲۰ دوربین ثبت تخلف در بیرجند

وی گفت: استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و فرهنگ سازی آن اهمیت دارد چرا که زیرساخت موجود تا پنج برابر ظرفیت فعلی می‌تواند پاسخگوی نیاز شهروندان باشد لذا هوشمندسازی تردد اتوبوس‌های درون شهری در ترغیب شهروندان به استفاده از ناوگان تاثیرگذار است.

عباس زاده ادامه داد: تقاطع ایستگاه راه آهن به سمت شهر طبس و محور طبس - یزد از نقاط حادثه خیز بوده که نیاز است طرح اصلی ایمن سازی محور توسط وزارت راه و شهرسازی برای احداث تقاطع غیرهمسطح دنبال شود اما تا زمان اجرایی شدن آن طرح جایگزین موقت برای دسترسی به شهر در دستور کار قرار گیرد.

رئیس اداره عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: از ابتدای امسال ۳۴ حادثه رانندگی منجر به فوت در معابر درون شهری استان رخ داده که به مرگ ۳۶ نفر انجامیده است.

سرهنگ محمدرضا خسروی افزود: آمار فوتی های تصادفات درون شهری استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه ۶۶ درصد تصادفات درون شهری استان مربوط به بیرجند است گفت: از ابتدای امسال ۱۴ نفر در حوادث رانندگی مرکز استان جان باخته اند.

رئیس اداره عملیات پلیس راهور خراسان جنوبی عنوان کرد: تصادفات در شهرهای قاین، سرایان، بشرویه و خوسف نیز امسال رشد داشته است.

وی افزود: واژگونی بیشترین عامل تصادفات در استان بوده که عمدتا برخورد با تیر برق، خروج از سطح راه‌ها به ویژه در بلوار شهید ناصری و پیامبر اعظم (ص) رخ داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha