داسیلوا: گذشت زمان مقایسه درست من میان اسرائیل و هیتلر را ثابت می‌کند

تهران- ایرنا- رئیس‌جمهوری برزیل با در دست داشتن پرچم فلسطین در یک رویداد فرهنگی، بار دیگر حمایت خود را از فلسطینی‌ها اعلام کرد و اطمینان داد که «زمان نشان خواهد داد» که در مقایسه رژیم صهیونیستی با «آدولف هیتلر» پیشوای آلمان نازی، «حق با او بود».

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری ائوروپا پرس، لولا داسیلوا در آیین افتتاحیه چهارمین دوره کنفرانس فرهنگ ملی در برازیلیا، بار دیگر تشکیل کشور فلسطین را خواستار شد و حمایت خود را از این ملت در مواجهه با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه تکرار کرد.

وی تصریح کرد: به تازگی، به دلیل اینکه از فلسطین صحبت کردم، بسیار مورد انتقاد قرار گرفتم. زمان ثابت خواهد کرد که حق با من بود. ملت فلسطین حق زندگی و ایجاد کشور خود را دارند.

داسیلوا با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به غیر نظامیان فلسطینی در اطراف کامیون‌های توزیع مواد غذایی در غزه افزود: نمی‌توان کاری که آن‌ها (صهیونیست‌ها) انجام دادند را انجام داد؛ اعلام توزیع غذا و بعد، ارسال موشک، گشودن آتش و ایجاد مرگ.

رئیس‌جمهوری برزیل همچنین کشورهایی که همزمان با «ارسال گلوله»، غذا و کمک‌های بشردوستانه اهدا می‌کنند را مورد انتقاد قرار داد.

از زمان آغاز حمله‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه، رئیس جمهوری برزیل بارها از اقدامات رژیم صهیونیستی انتقاد کرده است.

داسیلوا در جریان سی و هفتمین اجلاس اتحادیه آفریقا در شهر آدیس آبابا پایتخت اتیوپی، رژیم اسرائیل را به انجام «نسل‌کشی» علیه فلسطینی‌ها در نوار غزه متهم و جنگ این رژیم در غزه را با اقدامات «آدولف هیتلر» برای نابودی یهودیان مقایسه کرد.

وی با بیان اینکه «این جنگ سربازان علیه سربازان نیست»، افزود: این جنگی میان ارتش بسیار آماده و زنان و کودکان است.

رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارنظر رئیس‌جمهوری برزیل مبنی بر مقایسه تهاجم نظامی اسرائیل به نوار غزه با واقعه هولوکاست، «لولا داسیلوا» را «عنصر نامطلوب» خواند.

از هفتم اکتبر (۱۵ مهر) تا کنون و به دنبال جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطین در تلافی عملیات رزمندگان مقاومت موسوم به «طوفان الاقصی»، بیش از ۳۰ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم غزه به شهادت رسیده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha