کشف بیش از ۲۸۸ میلیارد ریال پولشویی در کرمانشاه

ایرنا - کرمانشاه - فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: با تلاش ماموران پلیس امنیت اقتصادی ۲۸۸ میلیارد و ۵۳۴ میلیون ریال پولشویی از طریق فرار مالیاتی در استان کشف شد.

به گزارش ایرنا؛ سردار مهدی حاجیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: پس از اطلاع ماموران پلیس امنیت اقتصادی از وقوع یک مورد فرار مالیاتی رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام تحقیقات دریافتند شخصی که در واحد صنفی خود به فعالیت اقتصادی مشغول است برای فرار مالیاتی نسبت به افتتاح حساب برای فرزند خود اقدام و با حساب وی کارهای مالی را انجام می دهد.

سردار حاجیان گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در ادامه و پس از بررسی های به عمل آورده از حساب پسر این فرد دریافتند از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۲۸۸ میلیارد و ۵۳۴ میلیون ریال تراکنش مالی داشته است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: پس از احضار متهم وی در بازجویی ها عنوان کرد در راستای فرار از پرداخت مالیات از دادن حساب مورد نظر به سازمان امور مالیاتی خودداری کرده است.

وی یادآور شد: پرونده ای در این خصوص تشکیل و به مراجع قضائی ارسال شد.

به گزارش ایرنا، امروزه پول شویی یکی از جرایم عمده مالی در سطح جهان محسوب می شود که عبارت است از تبدیل یا انتقال یک دارایی با هدف پنهان کردن منشا غیرقانونی آن دارایی یا کمک به هر شخصی که با چنین جرایمی سر و کار دارد.

فرار مالیاتی نیز یکی از مصادیق پول شویی به شمار می آید و در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، مالیات گریزی و پول شویی تواما وجود دارند، از این رو اصلاح سیستم مالیاتی از مهم ترین راهکارهای مبارزه با پول شویی به شمار می رود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha