تقویت گردشگری دریایی جزایر «شیدوَر و مارو» خلیج‌ فارس در دستور کار است

بندرعباس - ایرنا - معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به تدارک برنامه‌های گردشگری دریایی هرمزگان در ایام تعطیلات نوروز امسال، گفت: تقویت گردشگری دریایی برای جزایر شیدور و مارو خلیج‌فارس در دستور کار قرار گرفته است و طرح پیشنهادی آن را نیز با همکاری استان هرمزگان به سازمان محیط زیست کشور ارائه خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی اصغر شالبافان روز سه‌شنبه در حاشیه نشست ستاد سفرهای نوروزی در هرمزگان در جمع خبرنگاران، ابراز کرد: در واقع جزایر ایرانی و خلیج‌فارس که در حوزه گردشگری و طبیعت‌گردی خدمات رسانی می‌کنند، به طرح مشخصی نیاز دارند که این طرح با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مختلف تدوین و اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که در دولت سیزدهم محقق شد طرح ملی جامع گردشگری و طبیعت گردی «جزیره آشوراده» در گرگان بود که با رعایت ملاحظات زیست محیطی به عنوان یک جزیره گردشگری مصوب و ابلاغ شد و این طرح برای جزایر مارو و شیدور در خلیج‌فارس نیز پیشنهاد شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه استان هرمزگان به‌ویژه ‌جزایر آن یکی از مهم‌ترین استان‌هایی است که هرساله مورد استقبال مسافران نوروزی قرار می‌گیرد، گفت: در ایام تعطیلات نوروزی پیش رو نیز، تورها و سفرهای یک روزه گردشگری دریایی برای برخی از جزایر هرمزگان از جمله قشم، هنگام، هرمز، لارک و سایر جزایر همچون بوموسی تدارک دیده شده است.

شالبافان، با ابراز اینکه استان هرمزگان سال گذشته جزو استان‌های ممتاز کشور در حوزه خدمات رسانی به مسافران نوروزی از سوی معاون اول رییس جمهور انتخاب و معرفی شد، تصریح کرد: رویکرد این استان در واقع فعال شدن ظرفیت جزایر در حوزه گردشگری بوده که سال گذشته در این زمینه بسیار خوب عمل کرد.

وی همچنین باتوجه به تقارن ماه مبارک رمضان امسال با تعطیلات نوروزی، ادامه داد: در این زمینه ستاد فرهنگ عمومی کشور ابلاغیه‌ای در زمینه چگونگی فعالیت کسب و کارهای گردشگری و خدمات رسانی به مسافران و ضوابطی که در این حوزه است، صادر کرده که در این ابلاغیه تصمیمات متناسب با اقتضائات هر استان در حوزه فعالیت کسب و کار و گردشگری برعهده همان استان گذاشته شده و رویدادهای متعددی متناسب با این همزمانی تدارک دیده شده است.

شالبافان ابراز کرد: «جشنواره‌های افطار» با رویکرد ثبت جهانی برای نخستن سال در کشور، «جشنواره متعدد خوراک از افطار تا سحر» و همچنین رویدادهای متعدد و مختلف قرآنی متناسب با همزمانی این ایام تدارک دیده شده است.

گفتنی است؛ در ایام نوروز سال گذشته، طبق اعلام رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان، حدود چهارمیلیون سفر دریایی در قالب مسافری و گردشگری در این استان به ثبت رسید.

شیدوَر یکی از جزیره‌های خلیج‌فارس در استان هرمزگان بوده که تا بندرلنگه ۱۷۰ کیلومتر فاصله دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha